Thorn without a rose

Alla inlägg den 17 april 2006

Av rikku - 17 april 2006 23:30

Usch. Jag vet inte var jag ska börja. Allt står bara still i mitt huvud just nu, men samtidigt så rusar tankarna.

Tommy har åkt hem igen. Han har varit här i nästan två veckor nu. Det är alltid jobbigt när han måste åka igen, men den här gången var det riktigt hemskt. Man vänjer sig så fort att vakna upp vid den man älskar och att nu ikväll behöva gå och lägga sig ensam känns förfärligt. Det är så otroligt mysigt att ha Tommy här. Vi kan prata om precis allt. Oftast ligger vi och gosar hur länge som helst. När vi lägger oss på kvällarna ligger vi och pratar om allt mellan himmel och jord, diskuterar, myser och gosar.

Livet är ganska underbart då.

Men nu har han åkt hem. Hans praktik börjar imorgon och kommer attpågå i fem veckor. Efter de fem veckorna har han ungefär två veckor kvari skolan och SEN! Då kanske han flyttar hit till mig. Det vore så underbart.

Vi har pratat mycket om barn. Jag har ju velat haft barn i flera år, men min förre pojkvän sa ju bara "om tio år". Tommy är mycket mer positiv. Han kan tänka sig att skaffa barn ganska snart. Han vill bara att vi ska bo ihop först och att han ska ha ett jobb. Helt rimliga krav, men jag måste säga att varje gång jag ser en bebis så blir jag helt längtande efter en egen. Jag vill så gärna ha barn, en hel hög helst. Jag längtar efter dagen jag får reda på att jag är gravid. Jag längtar så mycket att det gör ont i hjärtat ibland.

När vi var hemma hos mina föräldrar i påsk så glömde jag mina p-piller hemma. Vi var borta ganska många dagar och när jag kom hem så kände jag att det tog emot att börja med dem igen. Dels är det väl min längtan efter barn som gjorde att jag kände så, men dels så skulle det kännas väldigt skönt att bli fri från alla extra hormoner som jag har gått på i fem år nu. Få tillbaka kroppen i balans liksom. En annan sak som spelar in är att vi haft sex medan jag varit oskyddad och även om chansen är liten så FINNS det en chans att jag redan skulle vara gravid och jag är livrädd att p-piller skulle skada ett barn om jag nu bar på ett. Man vet aldrig vad de där hormonerna kan göra. Jag märker ju bara vad de har för biverkningar på mig och det vill jag inte att mina barn ska råka ut för.

Efter lite diskussioner så kom jag och Tommy fram till att jag skulle sluta med p-piller, men han vill ändå att vi skyddar oss ett tag till, så det blir gummi ett tag framöver.

Påsk har det varit, ja. Jag och Tommy har varit hos de flesta i släkten som man brukar umgås med och till och med några som man INTE brukar umgås med. Vi började med att åka hem till pappa på onsdagen. Eftersom vi kom fram så sent så var vi ganska hungriga, särskilt med tanke på att vi inte hade ätit något på hela dagen. Men det första vi fick göra var att åka ner till Konsum och handla kattsand åt de små kissekatterna. Tommy och jag lånade pappas bil och på väg in till Töreboda, vad händer då? Första gången Tommy kör bil på evigheter, dessutom i en lånad bil som tillhör min pappa och vad råkar vi ut för? Två älgar bara stövlar ut på vägen framför oss. Tvär inbromsning, så klart, och eftersom vi inte körde fort så var det ingen skada skedd. Vi fick se två fina älgar på nära håll, däremot. :) Den ena älgen höll sig kvar på den sida de kom ifrån, den andra traskade över vägen och gick in i skogen på andra sidan och så var det med den saken. Lite spännande, trots att man har sett älgar förr.

När vi kom hem var det mat och därefter var det inte så mycket mer än att gå och lägga sig.

Torsdagen åkte vi till mormor och morfar, ett möte som jag inte direkt såg fram emot. De senaste gångerna jag har varit där har det varit mer eller mindre en plåga men jag VILL ha en bra relation med mina morföräldrar. Även om vissa andra i familjen och släkten vägrar växa upp och vara ansvarsfulla så tänker JAG vara det. Att säga upp bekantskapen med folk till höger och vänster leder INGENvart. Någon måste vara vuxen och ta kontakt med folk, även om inte andra är det. Vissa kanske inte inser hur kort livet är och att folk en dag är borta. Eller så bryr de sig inte. Vad vet jag.

Nå, hur som helst. Mötet med mormor och morfar gick över förväntan. De var glada över att jag ringde och frågade om jag och Tommy kunde komma dit och de betedde sig som vettigt folk, till min förvåning. Det gick faktiskt så bra att vi stannade där i flera timmar. Chockerande.

Efteråt åkte vi med pappa när han åkte till jobbet och hoppade av hos mamma. Där var vi tills pappa slutade jobba vid elva och sen åkte vi med honom hem igen. Hela vistelsen präglades av att vi studsade omkring mellan olika folk hela tiden. Fredagen hämtade vi lillebror samtidigt som vi handlade på Konsum för att laga middag och så åt vi mat vid ett hemma hos pappa. Fläskfilé, kokt potatis och gräddsås. Även om det blev gott så blev jag inte helt nöjd med såsen, men det beror nog mest på pappas stekpanna som ger konstig smak åt det mesta, tycker jag. Även fredagen åkte vi med pappa när han åkte till jobbet, men den här gången lämnade vi honom på Shell och tog sen bilen. Jag hade ingen klar plan på vad vi skulle göra, men på vägen tillbaka till Töreboda stannade vi vid Ymseborg och traskade runt lite vid fornborgen. Det var rätt mysigt, trots vädret, men det fanns inte såå mycket att se där ändå, så vi stannade inte så värst länge. Därefter åkte vi till farmor och farfar och hoppades på att de skulle vara hemma, vilket de var. :) Hos dem stannade vi i några timmar, men vi skulle iväg till mamma också, så vid halv sex-tiden åkte vi vidare.

Vi spelade lite kort, såg på TV och pratade en del i allmänhet. Strax före elva for jag och Tommy iväg och hämtade pappa och återvände sedan till mamma igen eftersom vi skulle sova över där.

Lördagen sov vi väldigt länge. Vi gick upp först efter elva och för att vara jag och Tommy så är det väldigt sent. Vi brukar vakna hur tidigt som helst när vi är tillsammans. Annars kan jag sova extremt länge utan problem. ;>

Eftersom vi skulle på middag hos farmor och farfar på eftermiddagen så fick mamma och Eljas köra oss till dem. Söndagen skulle vi liksom åka hem, så det gick inte att vi sov över hos mamma en natt till.

Middagen hos farmor blev, som alltid, lyckad. Hon kan inte göra dålig mat, så är det bara. :> Man blir så mätt där så man nästan rullar fram. Men hon var lurig. Hon hade inte ställt fram några skedar, så man trodde inte att det blev någon efterrätt. Därför blev man ju ännu mättare när glassen kom fram. =)

På söndagen åkte vi hem och till min stora sorg så fick vi lämna kvar Lillan. :( Det gick inte längre. Hon kissar inne, hon tuggar på kablar, det är helt hopplöst. :( Pappa ska ta med henne till djurhemmet i Töreboda. Jag hoppas hon får ett bra hem, vart hon än hamnar. Det var uppslitande att behöva lämna bort henne. Jag kommer sakna den lilla tussen. :'(

Men är man tvungen så är man tvungen..

Sakna henne kommer jag göra i alla fall.

Nu är klockan på tok för mycket. :/ Ska jag fortsätta prata om vad som har hänt så får det bli imorgon. Nu måste jag verkligen lämna datorn.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2006 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards