Thorn without a rose

Alla inlägg den 7 september 2006

Av rikku - 7 september 2006 20:15

Äntligen har vi fått svar från Trobo och eventuellt fått tag på en ny lägenhet. En trea i Vagnhärad blir ledig och imorgon ska vi dit och titta på den och se om vi ska tacka ja till den eller inte. Det är väl bara om den ser förjävlig ut som vi tackar nej, skulle jag tro.

Lite saker jag kan säga redan nu om lägenheten:

Positiva saker:

  • Det är en trea.
  • Den är på nästan 20 kvadrat mer än lägenheten vi har nu.
  • Det är bättre förbindelser till Vagnhärad än till Trosa.
  • Det är varmhyra.
  • Den ligger nära busshållsplatsen.
  • Det ligger precis bredvid ICA.
  • Den har balkong.
  • Det är på bottenvåningen.

Negativa saker:

  • Området sägs vara "gangsterområde". Trovärdigheten kan diskuteras.
  • Hyran ligger på över 5000.
  • Det är långt till jobbet.
  • Det är gamla lägenheter, från -65 ungefär.


Det är väl ungefär det vi vet om lägenheten. Utifrån det vi vet än så länge så kan man säga att vi kommer att ta den. Men man kan aldrig säga helt säkert innan man har tittat på den och sett upplägget med egna ögon. Jag drömmer om ett riktigt kök med en matplats och garderober att lägga in kläderna i, utrymme för datorerna så vi slipper ha dem vid spisen och mycket mer.

Själva flytten ser jag inte direkt fram emot. Bara tanken på att packa ner allting i lådor och sen packa upp allting igen, städa och sådant, får mig att bara tänka "blääää". Men med lite tur så kommer flytten gå galant. Jag har funderat på att be mina vänner komma hit och hjälpa till med flytten så kan man ha en riktig flyttfest. Det vore roligt.

I övrigt så väntar jag på fler goda nyheter. Kanske kommer snart.

Facket håller på och ska förhandla om min lön så jag hamnar i rätt lönekolumn, men det är segt. De håller på och försöker fixa fram ett datum för när de ska sätta sig ner och förhandla, och det verkar svårt..

Syster-yster har fått sin bebis nu. Nejra ska hon heta. Söt liten tös, men med läskiga händer utifrån de bilderna jag har sett hittills. Men det är väl sånt som går till sig när hon blivit några dagar gammal.

Hmm.. vad mer? Nej, det var väl ungefär det som hänt senast. Men det räcker väl gott och väl. ^^

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2006 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards