Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 1 januari 2008

Nytt år.

Av rikku - 1 januari 2008 00:15

Gott nytt år, kära läsare!


Ja, egentligen ska man väl inte sitta vid datorn vid den här tiden utan vara ute och titta på raketer och sånt, men det var så läskigt, så vi hann bara gå kanske 50 meter innan vi beslöt oss för att vända tillbaka och gå in igen. Det kändes inte som att folk här har koll på vad fan de gör när de skjuter upp sina smällare. En dåre på tredje våningen i vårt hus stod och sköt raketer ifrån sin balkong. Jag menar, hallå eller? Hur fan tänker man då? Det kändes rent ut sagt livsfarligt att vara ute, och eftersom vi har en bebis att tänka på så krävdes det inte mycket för att få oss att vända in igen. Men ärligt talat så hade det nog inte spelat nån roll om vi hade haft bebis eller inte. Vi hade nog gått in i alla fall. Det kändes inte särskilt tryggt med folk som sköt raketer åt höger och vänster synbarligen utan någon eftertanke.


Så därför sitter vi istället inne igen. Vi har haft en trevlig kväll med god middag, efterrätt och Champis. Vi har tittat på ståupp-komiker på TVn och haft det väldigt trevligt. Tyvärr missade vi "Grevinnan och betjänten", men det är inget att göra åt.


Trevligt har det varit i alla fall.


Men, det måste erkännas; nu är jag otroligt trött och jag vet inte om vi ska vara uppe så värst mycket längre till. Det får vara hur mycket nyår det vill, är man trött så bör man sova.


Utanför så skjuter folk raketer för fullt. Det smäller bra och visst är det vackert. Men lite otäckt också. Vi gick ut på balkongen en liten sväng, men det tog inte lång tid innan jag skickade in oss igen. Nedanför oss låg nämligen en fyrverkeripjäs och fräste. Antagligen var det väl dåren på tredje våningen som tappat den, jag vet inte. Jag tänkte inte stå kvar och se om den skulle smälla eller ej.


Så istället får man titta på det vackra, men otäcka, genom fönstret. Det duger för övrigt gott åt oss.


Gott nytt år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards