Thorn without a rose

Alla inlägg den 7 januari 2008

Av rikku - 7 januari 2008 15:00

Stackars liten! Vanja har fått feber! Hon har varit vaken större delen av natten, trots att det såg så bra ut igår kväll. Imorses tyckte Tommy att honvar väldigt varm, så då tog vi fram termometern. Sure enough, hon hade feber. 38.4 visade termometern på.


Stackars liten.. inte undra på att hon har varit så kinkig och gnällig hela natten. Jag var faktiskt ganska irriterad imorses eftersom jag inte hade fått sova något, men det gick snabbt över när vi fick veta att hon var sjuk. Då gick det upp ett litet ljus, så att säga.


Nu på morgonen har hon sovit lite grann och även lite efter att Tommy var hemma på lunch. Hon är fortfarande varm, men hon är ändå ganska pigg. Lite gnälligare än vanligt är hon nog, men hey, hon är bebis. De ska gnälla ibland.


I övrigt? Tja, vi mår nog hyfsat bra ändå allihop. Snuviga är vi alla tre, men jag hade inte väntat mig något annat. Jag är alltid snuvig på vintern. Det är bara mer eller mindre det växlar mellan, liksom.


Däremot är jag lite irriterad på min kropp! What the fuck, liksom. Här ammar jag, fritt och glatt vid alla möjliga tider, och så får jag tillbaka min mens i alla fall! Varken Jeanette, Kim eller Yenny har fått det, visar det sig när jag har hört mig för och åtminstone Jeanette och Kim har slutat amma, helt och hållet, sen ett bra tag tillbaka. Som om det inte vore nog så är den dessutom mer oregelbunden än en flexchef. Tre gånger har jag haft mens nu på snart två månader. Tre gånger! Det är typ lika många gånger som jag hade mens sammanlagt under de senaste sex åren..


Nej, arg blir jag. Eller åtminstone irriterad.


Dessutom går jag tydligen ner i vikt. Inte för att det hänger samman med något däruppe, utöver att det har med min kropp att göra.. Men äsch, det är min sida, jag är så osammanhängande som jag vill. Jag väger nu helt plötsligt under 60 kilo igen. Oj då, liksom. När jag var på inskrivning på BVC så vägde jag 61 kilo. Det var det mesta jag någonsin hade sett vågen visa innan. Nu efter att ha varit gravid så kan jag ju säga att jag har sett vågen visa åtminstone 76 kilo.


Men nu är jag alltså tillbaka till ursprungsvikt, om man kan uttrycka sig så. Mindre än före graviditeten. Men på nåt sätt så spelar det inte så värst stor roll för mig. Jag har hört folk klaga över sina "extrakilon" som är så besvärliga att bli av med och jag kan inte relatera till det. Jag har aldrig haft några problem med att gå ner i vikt. Jag försöker inte ens, det bara sker. Jag har heller aldrig haft några problem med min vikt. Jag har alltid accepterat den för vad den är. Jag bryr mig inte om vad vågen visar, sålänge jag själv är nöjd så är det bra.


Synd att inte fler kan göra så.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards