Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 januari 2008

Av rikku - 9 januari 2008 14:00

Nu börjar det bli lite störande, faktiskt. Vanja vill absolut inte sova i sin egen säng längre. Helst vill hon inte sova alls. I alla fall inte på natten. Men ska hon sova, då vill hon vara i vår säng. Annars blir det gallskrik. Jag ska vara ärlig. Vissa nätter har jag inte orkat tjafsa, så då har hon fått sova med oss i sängen, även om det innebär att jag får orolig sömn. Orolig sömn är i alla fall någon slags sömn och vissa dagar blir jag helt knäpp för att jag inte får sova. Vilket Tommy får sota för, stackarn.


I natt var det extra jobbigt, för då hade jag bestämt mig för att hon absolut skulle sova i sin säng och varje gång jag försökte lägga ner henne i sängen så började hon gallskrika. Då var det bara att ta upp henne, gå runt med henne, vyssja, vagga, sjunga och allt sånt där. Sen försökte man på nytt att lägga ner henne när hon blev alldeles avslappnad och snusade lite sött. Men så fort hennes huvud nuddade kudden så slog hon upp ögonen och var såklart klarvaken, och arg. Bara att börja om igen..


Till slut fick jag gå ut i vardagsrummet med henne så att Tommy skulle få somna i alla fall. Kvart i ett så hade hon slocknat, igen (som så många gånger förut) men jag fortsatte att gå runt med henne i en kvart till. Sen tassade jag in i sovrummet igen och lade försiktigt ner henne i barnsängen. Hon gnydde till lite grann, men vaknade inte. Puh!


Äntligen fick jag gå till sängs..


När väckarklockan ringde halv sex låg Vanja i vår säng.


Nej, hon hade självklart inte tagit sig dit själv, men jag minns inte när, eller ens att, jag hämtade henne. Det är nackdelen med att inte få sova ordentligt och sen springa upp mitt i natten. Minnet är inte vaket nog att kunna registrera händelser.


Idag hade jag bestämt att hålla Vanja vaken hela dagen så att hon kunde sova på natten, men det gick ju åt pipsvängen. Hon sover redan och har gjort så i tjugo minuter. Nå. Hon får väl sova en timme då, sen får jag väcka henne. Men sen får hon i alla fall inte sova mer! Hon måste lära sig att sova på nätterna istället. Hon som sov så bra innan tänderna kom.. *suck*

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards