Thorn without a rose

Alla inlägg den 15 januari 2008

Av rikku - 15 januari 2008 16:00

Nu ni! Idag har jag varit effektiv!


Det betyder att jag har gjort mycket på liten tid, inte att jag har varit duktig hela dagen. Jag har städat köket, vilket var oerhört välbehövligt. Vi har inte låtit Vanja krypa i köket på grund av att det har varit så smutsigt där.


Men nu så! Nu är det rent och fint och jag har till och med skurat golvet! Det är något som inte händer särskilt ofta här hemma. Nu är klockan lite för mycket dock, det är egentligen dags för mig att börja med maten, men jag tänkte skriva det här inlägget först och skryta om min duktighet. :)


Som om städandet inte var nog, jag har också tagit mig tiden att ringa upp folktandvården i Trosa och boka en tandläkartid. Det är nog, tyvärr, bara den första av många i raden som komma skall, är jag rädd. Jag vet att jag har hål i tänderna. Jag SER dem till och med, och då är det mindre bra. Men jag har inte orkat gå till en tandläkare, och dessutom så är det ju svindyrt. Men nu ska det bli av. Ska bli skönt att få hela tänder igen och eftersom vi är med i tandfonden via facket så får man ju tillbaka hälften av pengarna man lägger ut på tandläkare. Det är riktigt bra.


Måndag är dagen då det är dags för första besöket. Tommy får ta ledigt från jobbet för att köra mig till tandläkaren, samt passa Vanja under tiden. Hoppas bara att jag får en bra tandläkare. Tandläkaren jag hade i Umeå (det var då jag senast var hos tandläkaren... typ 3-4 år sen ju..) var väldigt bra, men han var privattandläkare och de har väl lite högre krav på sig.. Men privattandläkare är ofta mycket dyrare än folktandvården, så därför ger jag folktandvården här en chans.


För övrigt, för de som missat det, så har jag skrivit två inlägg idag i den privata kategorin. De av er som har lösenordet får logga in och läsa. :) Har du inte lösenordet, men vill ha, skicka ett mail så får vi se.

Av rikku - 15 januari 2008 14:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rikku - 15 januari 2008 14:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards