Thorn without a rose

Alla inlägg den 31 januari 2008

Av rikku - 31 januari 2008 22:30

*Jobb/flytt?


- Ja, säg det. Vi hör inget, tackar som frågar ändå. När vi hör något så kommer vi säga det. Jag lovar. (Lite déjà vu över det hela faktiskt. Jag får flashbacks från dagarna/veckorna/månaderna innan Vanja föddes.)


*Sömnen?


- Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Det känns fortfarande kaotiskt, men samtidigt som att det har skett en förbättring. Hon somnar i alla fall tidigare på kvällen (i egen säng efter varierande tid med skrikande) men vaknar upp ganska många gånger på nätterna. Det har blivit ganska svårt att få henne att sova på dagen, hur trött hon än är, vilket får henne att bli ganska rejält grinig på kvällen. Men antagligen är det en fas som allting annat.


Jag har blivit utmanad av min bror att skriva sju sanningar om mig själv. Uff. Det är ju inte direkt det lättaste. Men jag ska väl försöka.


  1. Okej, första är lätt. Jag är en usel förlorare, särskilt när det är stor skillnad på vinnare och förlorare. Jag brukar förlora ganska stort också när jag förlorar och då brukar jag bli rätt så lack.
  2. Jag vill ha många barn. Minst tre syskon vill jag ge Vanja, men jag är inte främmande för tanken på att ha ännu fler barn.
  3. Jag älskar att läsa, och även om jag inte är främmande för att läsa om böckerna jag har, (vissa av mina böcker har blivit lästa säkert 50 gånger), så kräver min bokslukarlust att jag med jämna mellanrum införskaffar nya böcker.
  4. Jag är väldigt duktig på att laga mat. Det är särskilt trevligt att laga mat när man får uppskattning för det.
  5. Jag är lat, men kan ibland få ryck och göra en hel massa saker på kort tid.
  6. Jag ogillar "tjejiga" saker. Smink, klänningar, högklackat.. Isch. Jag äger en klänning, och den är svart.
  7. Jag är en toppenmamma. :)

Se där, det gick ju faktiskt ganska bra. Sen ska man tydligen utmana sju nya personer och sånt där, men det bryr vi oss inte om.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards