Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Äntligen!

Av rikku - 5 februari 2008 10:30

Äntligen! Jag kan inte låta bli att skrika ut det. Äntligen! Lönerna är till slut klara och de påstår att vi kommer få det retroaktiva nu i februari. Tjoho! Det var ju inte en dag för tidigt. Vi har ju bara väntat på att lönerna ska bli klara sen i april. Det är ju inte så länge. Bara nästan ett år. Nu får cheferna bråttom med att hinna med alla lönesamtal innan den 25:e, men om de bara prioriterar lönesamtalen så tror jag att de kommer hinna det utan problem. Ett lönesamtal tar ju faktiskt inte så jäkla lång tid. En timme på sin höjd om arbetaren är missnöjd, vill jag påstå. Sen är det dessutom snart dags för nya löner igen. Haha! Men så går det när man är seg på att komma överens. :)

 

Jag fick dessutom höra att vi inte kommer få allt retroaktivt på en gång, utan 4 av de 5 procenten får vi nu och den sista får vi månaden efter, för företaget har inte råd att betala ut allting på en gång.

 

Kan man inte kräva att få räntan på pengarna också? =)

 

I övrigt så kanske det händer något på jobbfronten också. Kanske. I fredags var alla chefer för alla fabriker i koncernen på jobbet och gick runt och tomtade sig, så som chefer har för vana att göra. Chefen för fabriken i Alingsås var också där och gick fram till Tommy och snackade och, vad det låter som, erbjöd honom ett jobb. Det är lite svårt att säga än huruvida han faktiskt erbjöd ett jobb eller inte, men det lät verkligen så på Tommy. Tommy ska ringa den här chefen och snacka lite mer och få reda på detaljer och sånt. Men vi håller tummarna. Man vågar inte riktigt hoppas lika mycket som förra gången eftersom man vet ju hur bra det gick. Men, det är ju värt att kolla upp, liksom. Alingsås-chefen hade tydligen snackat med Tommys chef också om Tommy, och han försäkrar att han bara sa bra saker. Så det är bra. Har vi tur så kanske det äntligen rör på sig snart.

 

Men man får avvakta och se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards