Thorn without a rose

Alla inlägg den 23 februari 2008

Av rikku - 23 februari 2008 15:00

Är det bara jag som "ser" mer, eller skrivs det verkligen mer och mer om barnmisshandel? Jag tycker att under det senaste året så har det skrivits artikel efter artikel om föräldrar som misshandlar sina barn, ibland till döds. Nu senast, (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1902730.ab) handlar det om ett ungt par som lät sin bebis svälta till döds medans de glodde på TV, spelade dataspel och "bara slappade".


Hur kan man göra något sådant? Har man en  bebis så kan man ju inte bara koppla bort alla tankar på den och låta den ligga, fastspänd, i spjälsängen i åtta dagar!! Mamman säger att hon lade en nappflaska bredvid barnet för hon trodde att han sov. Bebisen i fråga blev bara fem månader gammal.


Det verkar inte finnas någon förklaring till dessa grymma människors beteenden. Hade de varit narkomaner så hade man kanske kunnat ana att något sådant skulle kunna hända, men det står det ingenting om. De har bara... struntat i bebisen och.. låtit den svälta ihjäl.


Enligt uppgift så vägde barnet bara 4.5 kilo när de hittade honom. Man tycker att någon borde ha sett något! Någon borde ha reagerat. Någon borde ha förstått...


Man kunde tro att ett barn som är med sina föräldrar ska vara tryggt. Ett litet barn är beroende av sina föräldrar, eller andra vänligt sinnade människor, för att kunna överleva. När föräldrarna kan göra något så här otäckt mot sitt eget barn.. Nej, jag blir helt matt och gråtfärdig. Hur kan man göra ett barn så illa?


Men tyvärr verkar det som att det är många som inte har någon mental spärr mot att göra illa barn. Tidningarna skriver allt oftare om barn som misshandlats till döds eller "bara" tills de fått men för livet. Barnagan i Sverige ökar. Är klimatet så att det är mer accepterat att slå sina barn igen?


En mycket skrämmande utveckling. En utveckling jag inte vill vara med i. Jag tänker beskydda min dotter så gott jag kan och aldrig tänker jag göra henne illa. Jag är ju hennes mamma. Mammor ska inte göra sånt.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards