Thorn without a rose

Alla inlägg den 26 februari 2008

Av rikku - 26 februari 2008 15:15

Det närmar sig. Nu är det bara elva dagar kvar tills vi flyttar. Tommy har åtta dagar kvar att jobba här. Sen bär det av.


Vi packar för fullt, även om vi inte stressar.  Hela vardagsrummet är nerpackat och större delen av köket. Min dator är nermonterad och databordet har vi skänkt bort till min mamma, så hörnet där jag brukade sitta står tomt. Trots att vi har packat ner så mycket, 29 kartonger och två väskor, så känns det som att det är hur mycket som helst kvar. Hur många skåp man än rensar så verkar det ändå som att det är fullt med saker kvar.


Jag undrar hur det kommer kännas kvällen innan vi åker. Jag undrar om man fortfarande kommer känna som att vi bara har gjort en bråkdel än, som att det mesta fortfarande är kvar att ta itu med.


Jag hoppas inte det. I så fall kommer man nog ha ganska stora panikkänslor vid det laget och det ska vi väl undvika. :)


Jag packar lite smått här hemma idag också, men det är svårt. Vanja klänger och klättrar på mig så snart jag försöker göra någon nytta och det går inte att få henne att leka för sig själv på golvet. Nu sover hon för närvarande och jag har lyckats packa en kartong i alla fall.


Min kära mor var här igår på ett sällsynt besök. Det är inte ofta vi får besökare hit, men det ska nog bättra sig efter att vi har flyttat (hoppas vi innerligt!). Nåväl, hon och min styvfar var här och lämnade av lite fler flyttkartonger samt plockade med sig databordet som vi hade skruvat isär i söndags. Tack vare att de lämnade kartonger åt oss så tror jag faktiskt att vi har tillräckligt med kartonger för att klara oss. Men det återstår ju naturligtvis att se.


Ibland när jag försöker tänka igenom vad som finns kvar att packa så känns det som att det inte är så mycket, men andra gånger känns det som att det är oändligt mycket kvar att packa och ordna med. Jag har i alla fall beställt tid för besiktning av lägenheten idag. Onsdag nästa vecka kommer de hit och tittar igenom den. Jag vet inte riktigt vad de kan titta på, inte städning i alla fall eftersom vi fortfarande inte kommer ha flyttat ut då, men sak samma. De får väl glo lite och sen vara nöjda. Kvinnan som var här och tittade på lägenheten förra veckan bestämde sig tydligen för att inte ta den. Det var synd. Hoppas att någon annan kan ta den innan första april, för tre dubbla hyror, det blir lite väl tungt för oss att bära.


Vi har en massa saker att slänga också. Det ska Tommy ta hand om i helgen tillsammans med en arbetskamrat. Det är bra, för så länge alla såna saker finns kvar att ta itu med så känns det som att man inte kommer någonvart.


I helgen fyller Tommy år också. Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till honom (man kan ju inte gå i affärer och titta runt, eftersom det inte finns några affärer att titta i här, om man inte räknar med matbutiker, förstås) och jag vet inte heller varifrån jag ska få pengar att köpa en present för. Den här månaden rinner pengarna bara iväg för oss. Dubbla hyror, stormånad, flytt, inköp av nya soffor.. Tur att vi fick retroaktivt på lönen, i alla fall. De pengarna gick åt direkt.


Det är ganska sjukt, faktiskt. Löning var igår och jag fick pengar från Försäkringskassan idag och jag längtar redan efter nästa lön så vi får mer pengar!


Nåja.. när vi väl har flyttat så stabiliserar det sig väl lite. Det är ändå skönt att det var stormånad nu, för då är det inte lika stor press nästa gång.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards