Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Sista veckan.

Av rikku - 2 mars 2008 22:00

Ja, nu börjar det lida mot sitt slut. Nu har vi avverkat sista lördagen här och snart sista söndagen och därmed sista helgen här. Imorgon är det sista måndagen och så kommer det fortsätta. Varje dag är "sista" någonting och jag som har ett sånt behov av att räkna ner till precis allting, har nu fullt upp med att räkna ner till en massa saker.


I fredags var sista gången vi satt i soffan. Igår kastades den och det är helt otroligt vilken skillnad det blev här hemma. Gud, vad allting blev tråkigt på en gång när man inte längre har en soffa att sitta i. Vi har dystert konstaterat att den här sista veckan kommer bli den tråkigaste veckan någonsin. Men som tur är så är det ju i alla fall bara en vecka. På lördag, när vi kommer fram till Alingsås, då kommer vi för första gången få sitta i vår nya soffa och det ska bli spännande. Den kommer redan att finnas på plats när vi kommer fram eftersom Tommys föräldrar ska hämta den åt oss.


Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med mina revben än. Jag funderar fortfarande på huruvida jag borde gå och kolla upp dem hos en läkare eller inte. När man knackar på dem så märker man återigen att det är skillnad på höger och vänster. De högra är "som de ska" och ljudet man får när man knackar på dem är dovt, kompakt. De vänstra däremot.. de ger ifrån sig ett ihåligt ljud, som om det vore ett tomrum innanför dem. Mycket märkligt. Jag borde nog ringa vårdcentralen imorgon och kolla upp det, egentligen. Då skulle jag även kunna kolla upp min vänsterhand som jag har haft lite problem med på sista tiden. Handen värker ofta när jag belastar den och känns allmänt svag och ibland öm. Antagligen är det inget som läkare gör något åt, men det vore nog det bästa att i alla fall kolla upp det.


Vanjas prickar i ansiktet är fortfarande kvar. Det har snart gått två veckor sen hon fick dem och inget jag gör verkar påverka dem. Däremot så ändrar de sig lite grann beroende på vilken tid på dagen det är. Ibland bleknar de och ser ut som att de ska försvinna, bara för att återkomma som stora, röda blemmor någon timma senare. Det blir värre när hon gnuggar sig i ansiktet när hon är trött, men jag har inte lyckats lista ut vad det är som gör det bättre.


*suck* Jaja, hon verkar ju inte lida av dem i alla fall. Men jag borde antagligen köpa någon mjukgörande salva för bebisar eftersom åtminstone hennes haka blir ganska torr. Men om det beror på prickarna eller på att hon dreglar så mycket ibland, det låter jag vara osagt.


 I övrigt så finns det inte så mycket mer att berätta just nu. Vi har inte packat något mer  under helgen, men det är bäst att jag fortsätter med det imorgon. Vi måste bestämma oss för vad vi ska ta med i vår egen bil och vad som ska in i lastbilen. Saker som är "bra att ha" när man kommer fram, måste naturligtvis in i vår bil. Frågan är bara hur man sorterar bort allt annat som kan tyckas vara "bra att ha". :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards