Thorn without a rose

Alla inlägg den 6 mars 2008

Av rikku - 6 mars 2008 13:30

Igår var tanten från hyresvärden här och besiktade lägenheten. Det gick väl ganska bra om man ser på resultatet, men jag är ändå glad över att det är sista gången jag behöver se den tanten. Inte nog med att hon är ganska överlägsen till sättet överlag, men hon kommer också med snorkiga kommentarer som jag inte är helt säker på att hon förstår själv. Att hon är snorkig, alltså. Men än värre är ju att hon är så ¤%&(#¤#%¤"!!"&#¤(/% lik Samuels mamma. Det är rent skrämmande! Man undrar om de är släkt.. Inte för att jag tänker fråga.


Hur som helst så kom hon hit vid tio-tiden igår. Jag satt som bäst då och försökte få i Vanja lite frukost, men jag kände att det var bättre att avbryta det för ett tag och gå runt med tanten under hennes inspektion. Eftersom vi för det första fortfarande bor kvar och för det andra har fått flyttstädning så var det naturligtvis inte städat när hon kom. (Ja, det såg väl inte förjävligt ut som det hade kunnat gjort, men nog låg det dammtussar här och var.) Jag sa till henne direkt att vi inte har städat (så hon inte trodde att vi har försökt städa och det ändå ligger dammtussar på golvet) och genast fick jag till svar "jag ser det" med en otroligt snorkig röst. Huh. Säger man så, tänkte jag, men jag svarade inte. Det kändes inte lönt.


Hur som helst så gick hon igenom lägenheten, tittandes på sina papper hela tiden. Hon är ökänd för att vara hur noga som helst, men jag tyckte då att det var snarare tvärtom. Hon tittade ju ingenting! Hon tittade mer i sina papper än på lägenheten, tyckte jag. Hon hade sina anteckningar från förra inspektionen och gjorde kommentarer som "på vägg 1 i rum 2 ska det vara en liten skada på tapeten" och sen kontrollerade hon det. Öh.. Vad då, var hon orolig för att vi skulle ha åtgärdat felen eller? Hon tittade inte efter om det hade blivit något nytt, utan bara kontrollerade att de gamla skadorna fanns kvar.


Hmpf. Nåja, vi fick godkänt på besiktningen i alla fall och det är skönt. Nu ska vi bara bli av med lägenheten också, men det löser sig nog..


Det är bara två dagar kvar till flytt nu. Det börjar märkas på hur många lådor vi har fått ihop. :) Jag är inne på låda nummer 47 och har packat 4, nästan 5 väskor samt en påse. Det är så att man börjar undra hur mycket mer det kan bli. Jag oroar mig lite grann för att kartongerna och väskorna inte ska räcka, men samtidigt så är det ju inte så värst mycket mer att packa ner. Fast det är klart.. det är alltid mer än vad man tror. Vi får se.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards