Thorn without a rose

Alla inlägg den 28 mars 2008

Av rikku - 28 mars 2008 20:15

Idag borde jag egentligen skriva ett toklångt inlägg, känner jag, men jag vet inte om jag orkar. Vi får väl se hur långt det blir och hur mycket jag orkar skriva om.


Idag har vi i alla fall varit iväg och handlat. Det började med att vi skulle köpa en laptop till Tommy på The phonehouse, där de har ett erbjudande om att köpa en dator för 3000 spänn. Jag tyckte att om vi ändå skulle åka iväg till Göteborg så kunde vi ju passa på att åka till IKEA också, för det fanns en del saker jag ville inhandla där.


Så iväg for vi. Först åkte vi till The phonehouse i Partille på Allum, men där hade de såklart inga kvar. Slutsålt, totalt. Inte fick man boka upp sig på en dator heller, utan de tyckte att vi skulle titta in lite nu och då nästa vecka för att se om de hade fått in några. (Helt absurt, såklart. Inte åker vi till Göteborg lite hur som helst bara för att kolla om de har fått in datorerna eller ej, men det struntade vi i att påpeka).


Alldeles intill butiken så låg en Bokia-butik. Jag kom ihåg att jag hade pengar kvar från ett presentkort som jag ville handla upp och vi tittade in lite snabbt. Jag hade 101 kronor kvar att handla för och direkt såg jag "Harry Potter och dödsrelikerna" - 99 kronor. Finemang, tänkte jag och roffade åt mig boken. Nu visade det sig att den var ännu billigare för det var slutförsäljning på rean, så man fick köpa böckerna till halva reapriset. Attans. Då blev jag inte av med "presentkortet" den här gången heller. Jag skriver "presentkortet" eftersom det inte alls är ett kort längre. Jag får istället ett tillgodokvitto när jag handlat och alla vet väl vad som händer med ett kvitto som ligger länge i plånboken? Just det, det bleknar. Det var väldigt svårt att utläsa hur mycket pengar jag hade kvar den här gången och så fick jag ett kvitto till istället för pengar..


Nåväl. Jag fick en billig bok i alla fall.


Efter Allum så åkte vi vidare till Backaplan på Hisingen efter ett tips från Tommys bror. När vi kom fram så behövde jag mata Vanja, så Tommy gick själv in i butiken. Det borde ju inte ta så lång tid. Vi räknade med att de inte hade några datorer här heller, men förhoppningsvis kunde han i alla fall få skriva upp sig på nån bokningskö.


En timme senare återvände han, med en dator.


Han hade helt otrolig tur. De hade fått in datorer, men alla var naturligtvis uppbokade. En person hade dock ringt och avbokat sin dator och makalöst nog så fick Tommy köpa den! Fantastiskt. Men lite tur ska man ha ibland. Vi har det i och för sig ganska ofta.


Efter The phonehouse så åkte vi vidare till IKEA. Jag tyckte att vi behövde någon matta i Vanjas rum, för det ser så kalt ut när man har plockat ihop alla leksaker. Så vi gav oss ut på mattjakt. Det roliga med IKEA är att det finns så mycket att titta på och så mycket man skulle vilja köpa. Man behöver aldrig åka till IKEA och komma hem tomhänt, för det mesta finns där. Vi hittade mattor till Vanja, en matta till badrummet, en dörrmatta och en matta till vardagsrummet. Utöver det köpte vi också lite annat småplock. Allt som allt så gick det på under 1000 kronor. Helt otroligt. Ännu bättre känns det i och med att vi hade fått presentkort på IKEA och därmed inte behövde betala ett smack. :)


Men det bästa, det allra bästa som har hänt de senaste dagarna.. det är ändå när telefonen ringde igår och Trobo hälsade att lägenheten har blivit uthyrd. Helt jävla underbart.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards