Thorn without a rose

Alla inlägg den 5 april 2008

Av rikku - 5 april 2008 11:45

Det är helt otroligt vilken skillnad det är på att bo här mot för Vagnhärad. Att kunna åka och hälsa på folk som man vill, det är jag inte bortskämd med. Tidigare har besök varit tvungna att planeras flera veckor i förväg, in i minsta detalj eftersom man aldrig visste hur lång tid det kunde ta innan man fick chansen att hälsa på igen. Nu i veckan var jag ju på besök hos min mamma och träffade även mina kompisar Yenny och Åsa en dag. Jag träffade inga fler och det var ett lugnt besök, helt utan den stress och press som tidigare har kännetecknat mina besök hemma.


Det var en otrolig befrielse att kunna åka hem och bara träffa några stycken och tycka att det är okej, eftersom tillfällen att åka dit igen kommer uppenbara sig mycket oftare än förut.


Vi gick på stan och shoppade, jag, Yenny och Åsa. Eller rättare sagt; vi gick på stan och JAG shoppade. :) Jag handlade en massa saker till Vanja och det var hur kul som helst. Tidigare har vi bara köpt tre par byxor till lilltjejen, resten av grejerna har vi fått. Kläder, leksaker, skötartiklar, allt. Visst uppskattar vi allting vi får, men det är ändå en speciell känsla att få köpa saker själv till sitt barn.


Jag köpte strumpor, ett par byxor (jeans), en snygg tunn tröja, mockasiner, en varm fleecetröja och en tokigt snygg jeansjacka. Jag köpte även ett mjukisdjur och en docka, hennes första. Det var jätteroligt att få köpa grejer till henne och hade vi haft mer pengar så skulle jag gärna göradet oftare. :)


Nu håller vi dock på att göra oss i ordning för att åka till min kära syster-yster och hälsa på. Imorgon ska vi till Tommys föräldrar, och det ska bli trevligt. Men vi får nog akta oss för att åka alltför mycket, bara för att vi kan. Bensinen är ju knappast det billigaste nuförtiden.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards