Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Pust...

Av rikku - 6 maj 2008 13:45

Nu är det så där varmt igen. Det är säkert 20-25 grader ute och i morses var det så kvavt att jag trodde att det skulle bli åska. Men än så länge har åskan lyst med sin frånvaro.


Jag och Vanja var på Öppna förskolan idag igen. Det verkar bli rutin på att vi går dit på tisdagar. Inte mig emot, det är bara bra med lite inrutade utflykter. Har man bestämt sig för att gå dit på tisdagar, då vet man ju också att man får sig en promenad minst en gång i veckan på nästan en timme. Ja, sen får man ju ännu längre promenader lite nu och då när man måste gå och handla, men ändå. Det är ändå skönt att komma ut och nu luktar det ju så underbart ute! Det märks verkligen att sommaren är på intågande.


Något annat som är på ingång, det är Vanjas födelsedag. Det är nog bäst att börja planera för den redan nu, för det är inte så fruktansvärt lång tid kvar nu. Frågan är om man ska försöka samla alla på en och samma dag, eller om man ska sprida ut det lite. Jag tror att det kommer bli tufft för oss om alla kommer samtidigt. Dels så har man ju begränsat med plats när man bor i en lägenhet och dels så kan det bli ganska högljutt och stökigt om alla ska vara här samtidigt. Det kan bli påfrestande. Men då är frågan om vem som ska komma när. Det är nog bäst att jag ringer runt lite och försöker organisera.


Ytterligare ett hinder är ju det här urfåniga problemet med att alla inte umgås med alla. Det får man försöka planera in också, så de som inte pratar med varandra inte kommer på samma dag. *suck!* Jag skulle verkligen önska att folk kunde ta sitt förnuft till fånga och bli sams. Man behöver inte vara bästa vänner, men åtminstone så att de kan vara i samma rum och vara hövliga mot varandra.


Men det är väl för mycket begärt, antar jag.


Ett som är säkert, det är i alla fall att vi inte kommer bjuda på middag åt folk. Kakor och tårta får vara fullt tillräckligt. Annars kommer jag inte få göra annat än stå i köket, och hur kul är det?


Nå, jag ska försöka passa på att spela lite nu medans Vanja sover. Men med min vanliga otur så lär hon väl vakna i samma stund som jag sätter mig i soffan. Gullungen. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards