Thorn without a rose

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av rikku - 8 maj 2008 14:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rikku - 8 maj 2008 13:45

Oj, oj, oj, vilken värme det är! Nu har det varit sommarvärme i en vecka, ungefär. Strålande solsken, klarblå himmel, varmt väder, alla träd är gröna, blommorna slår ut i rabatterna, fåglarna sjunger redan klockan fyra på morgonen och ibland tror jag att jag har missat maj och juni och hoppat direkt till juli. Vädret lurar mig att tro det ibland. :)


Idag har jag och Vanja varit ute heeeeela förmiddagen. Nio, halv tio gick vi ut i solskenet. Jag tog med en filt, Vanjas docka och hennes prasselbok och gick ut och satte oss på gräsmattan. En granne var också därute tillsammans med en bekant (tror jag), så vi satt och pratade och Vanja charmade förstås alla som vanligt. Men när klockan närmade sig elva, halv tolv, då tyckte vi alla att det var för varmt, så alla packade ihop sina grejer, även jag. Men istället för att gå in och ta det lite lugnt så satte jag ner Vanja i vagnen, letade upp plånbok och nycklar och traskade iväg till ICA. Som vanligt så tar saker slut alldeles för fort hemma hos oss.


Men på ICA inträffade något märkligt. När jag stod i kassan och betalade för mina varor, då frågar tjejen i kassan om det inte var jag som hade varit inne och frågat om jobb. Väldigt förvånad (i mitt stilla sinne tänkte jag "hur fan kan hon komma ihåg det?") så svarade jag att jo, det var jag. Då säger hon att "ja, men då ska du prata med tjejen där borta, det är hon som har hand om personalen."


Naturligtvis traskade jag bort till tjejen hon hade pekat på och sa att jag sökte extrajobb. Hon sa att visserligen har de ganska fullt just nu, men jag kunde lämna in en ansökan. Eftersom jag inte har någon skrivare hemma så frågade jag om de hade någon mailadress jag kunde skicka till, för det känns ju ganska oseriöst att lämna in en handskriven ansökan, och visst hade de det!


Så nu är det bara att knåpa ihop en snygg ansökan och maila in! Kanske inte var så hopplöst att få ett extrajobb ändå? Det är ju helt klart värt ett försök i alla fall!

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards