Thorn without a rose

Alla inlägg den 12 maj 2008

Av rikku - 12 maj 2008 22:00

Hihi, idag gick jag och Vanja till ICA, igen, mest för att posta ett brev, men det blev lite handlande av också. Väl i butiken så kände jag ett gottesug och jag funderade på vad man kunde köpa för gott. Det finns ju hur mycket som helst att välja på, men mycket känns så oekonomiskt att köpa, hur gott det än är.


Men till slut blev det chokladpudding som valet föll på. Mums! Det var dels längesen och dels är det ganska ekonomiskt eftersom det är i pulverform som man får blanda till själv, så det räcker ju huuur länge som helst. :D Jag gjorde två portioner efter middagen och ställde in i kylskåpet. Den ena delade jag och Vanja på och oj, vad gott hon tyckte att det var! :D Den andra är till Tommy, om han vill ha. :)


Idag läste jag på forumet, som vanligt, och snubblade över en konstig tråd. Trådskaparens sambo ville tydligen att hon skulle tacka NEJ till a-kassa och söka alla jobb som fanns lediga. Okej, söka jobb kan jag förstå, till viss mån, men varför tacka nej till pengar man har rätt till? Väldigt märkligt. Ännu märkligare i mina ögon är att många (många och många.. en del) som svarade i tråden tyckte att det var helt rätt av sambon att resonera så. Man skulle INTE ta emot a-kassa om man inte var absolut tvungen.


Jag bara undrar... varför?


Är det på något sätt skämmigt att ta emot a-kassa? Man skulle kunna tro att det rörde sig som socialbidrag, (som jag i och för sig inte tycker är skämmigt, men många andra gör det), men icke. Det rör sig om en försäkring som man betalar in till varje månad.


Märkligt, märkligt.


Nej, nu hoppar vi till ett annat ämne. Jag är hoppig idag. :)


Min kompis Anna ska resa till Latinamerika på torsdag. Latinamerika! Hon ska vara där i sju månader och komma hem lagom till jul, typ. Hon är cool, Anna. Hon har pluggat i Spanien och nu ska hon jobba i Latinamerika. Vad blir det härnäst, liksom? Voluntärarbete i Afrika eller backpacking i Asien? :) Vem vet? Allt är möjligt. Hur som helst så frågade hon om jag kunde komma till Mariestad på onsdag, för hon och Yenny ska träffas då en sista gång innan hon åker. Jag ringde Tommy och frågade om han trodde att vi hade råd, och det lät som det. Fint! Jag vill hemskt gärna träffa Anna också innan hon åker. Man träffas alltför sällan som det är, och med ett helt världshav mellan oss lär det inte bli några täta visiter direkt förrens hon kommer hem igen.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards