Thorn without a rose

Alla inlägg den 11 juni 2008

Av rikku - 11 juni 2008 21:30

Det är alltid lika intressant att kolla igenom besöksloggen. Väldigt många besök kommer från ställen jag kan förstå, exempelvis från bloggar som jag har kommenterat i, forum som jag är aktiv i (och där min bloggadress står utskriven) men väldigt ofta kommer det också en massa besök från google! Google.se, google.dk, google.com och även andra sökmotorer. Mycket märkligt. Vad söker man på för att hamna på min blogg? Vad skriver jag som är så intressant att man hittar hit via google?


Som sagt, mycket märkligt. Men det är antagligen frågor jag aldrig kommer få svar på eftersom de personerna inte kommenterar. Inte för att det är särskilt förvånande, med tanke på hur många bloggar jag läser som jag aldrig kommenterar. Men det gör mig inte mindre nyfiken.


Nåväl.. vad finns att rapportera härifrån då? Det händer inte särskilt mycket för närvarande, något som syns på aktiviteten på bloggen. Utan många händelser blir det inte många inlägg.


Vanja går fortfarande inte själv, även om jag vet att hon kan numera. Minst sexton steg kan hon ju ta själv. Hon är väldigt glad av sig och har börjat leka mycket själv. "Buuuuuum" säger hon och kör med bilen. :) Ibland går hon runt, runt, runt på knäna och bara skrattar. :D Urgulligt.


Ett välbehövligt regn kom över Alingsås i natt/morses. Inget ihållande, men några snabba störtskurar och sedan ett långt uppehåll med massa solsken. *suck* Antagligen hade det behövt regna hela dagen, så torrt som det är ute, men lite är ju bättre än inget.


Idag hade Öppna förskolan avslutning för sommaren. Typiskt. Vi som hade börjat vänja in oss på att gå dit en gång i veckan, jag och Vanja. Men den här veckan har vi inte varit där. Jag har varit så otroligt trött på morgonarna, så jag har inte orkat upp i tid för att det ska vara någon mening med att gå till Öppna förskolan. Det är lite synd, för nu har de ju stängt hela sommaren. Men vi kommer väl inte vara här så mycket i alla fall, skulle jag tro. Semestern kommer nog mest handla om att åka till andra ställen. :)


För övrigt så kan jag konstatera att sedan jag blev mamma så har jag blivit otroligt känslig vid frågor som rör barn. Den här artikeln fick mig att börja gråta http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2664281.ab och det här klippet fick mig att må illa http://www.youtube.com/watch?v=LnnVC-cG5oQ (ja, tårarna var inte långt borta där heller). Tanken "hur kan man göra så mot sitt barn?" dök upp flera gånger. Visst, barnet var inte i någon (direkt) fara och pappan var säkert där hela tiden, men! Det visste inte barnet, eller hur? Det lilla barnet gråter efter hjälp i flera minuter, och de bara filmar...


Säg vad ni vill, men jag vill kalla det barnmisshandel.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards