Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 juli 2008

Av rikku - 9 juli 2008 21:30

Blä! De senaste dagarna har jag haft en otroligt irriterande huvudvärk som vägrar ge med sig. Helt underbart.. not. Förhoppningsvis släpper den snart i alla fall.


Imorgon ska vi till Borås djurpark! Det ska bli jätteroligt. Det sägs att jag har varit på Borås djurpark förut, men det var när jag var så liten att jag inte kommer ihåg det. Alltså kommer det att kännas som första gången. Kameran måste naturligtvis med, som vanligt.


På tal om kameran så har jag beställt framkallning av bilder på Extrafilm. Jag hoppas att vi hinner få dem innan vi åker hem till min familj i helgen. Det är lite roligare att ha riktiga foton att visa upp än att släpa med sig alla kort på minneskort och koppla upp sig på en dator för att kunna titta. Visserligen så blir fotona jättebra på datorn, men som sagt.. det är roligare med riktiga foton. Vi ska sätta in foton i Vanjas fotoramar som hon fick när hon döptes. Nu när hon har passerat ett år så kan vi göra det. Det var såna här ramar där man ska sätta in ett foto när hon är nyfödd, ett där hon är tre månader, ett där hon är sex månader etc upp till ettårsdagen. Jag vet bara inte riktigt hur lång tid man kan räkna med att det tar innan man får sina bilder hem. Jag skickade in totalt 140 bilder för framkallning under två dagar (100 bilder första dagen, 40 bilder andra) och jag trodde nästan att jag skulle få de första 100 bilderna redan idag, men konstigt nog så har vi inte fått någon post alls. När jag tänker efter så har vi faktiskt fått väldigt lite post överhuvudtaget den senaste veckan eller så. Märkligt. Hoppas att det inte har blivit något fel, bara.


Till helgen ska vi som sagt hem till mina föräldrar och hälsa på. Vi ska vara där i nån vecka eller så. Det är inte riktigt bestämt. Vi bestämmer medans vi är där, helt enkelt. Det ska bli kul att komma hem och träffa alla igen. Nu när vi bor så pass nära så träffas man ju ganska "ofta" jämfört med innan. Senast vi var hemma var liksom vid midsommar, så det är inte ens en månad sen. Innan jag flyttade hemifrån hade jag aldrig fått för mig att tycka att om man träffades en gång i månaden så var det "ofta", men numera så har jag lite annat att jämföra med. När jag bodde i Umeå kom jag hem några gånger per år bara och i Vagnhärad blev det visserligen oftare, men inte särskilt ofta. Därför är det så skönt att vi har så pass nära nu. "Nära" är ännu ett begrepp som har ändrats sen jag bodde hemma. Då tyckte man att Göteborg var otroligt långt borta (20 mil, liksom), men nu, när vi bor 5 mil från Göteborg så har vi helt plötsligt nära hem till mina föräldrar. Det tar ungefär 2 timmar. Inte alls lång tid ju. :) (Så jämför man med hur lång tid det tog mellan Vagnhärad och Göteborg.. 5.5 timmar... därför är två timmar "kort" tid).


Jag hoppas bara att vädret bättrar på sig medans vi är borta. Jag vill liksom bada i år. Det kunde jag ju inte göra förra året då Vanja var helt färsk. :)


Nåväl. Det återstår väl att se, antar jag.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards