Thorn without a rose

Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av rikku - 11 augusti 2008 20:00

De smakade väldigt mycket vitlök. Usch. Nu sitter jag och är ledsen över att jag inte får äta baguetter ikväll. :(

Av rikku - 11 augusti 2008 19:15

Vi var och handlade alldeles nyss och jag har blivit tokig i minibaguetter med philadelphia på. Nu köpte jag två paket, eftersom de går åt så fort. Men så besviken jag blev när vi kom hem! Det visar sig att baguetterna jag plockade åt mig, trots att de såg ut som de jag brukar köpa (tittade inte alltför noga på dem, de såg ju ut som vanligt) i själva verket var vitlöksbaguetter!


Usch, vilken besvikelse!


För den som inte vet, så gillar jag inte vitlök.. Men jag har stoppat in några i ugnen och hoppas på att de inte smakar alltför mycket vitlök.. I annat fall får jag köpa nya baguetter imorgon. :(

Av rikku - 11 augusti 2008 17:30

Yey! Igår kväll kände jag en massa små buffar. Gött att bebisen uppenbarligen inte sover hela tiden. :) Sparkarna var dock ganska långt ner, tycker jag. Jag kan inte minnas att Vanja sparkade så långt ner.. men det kanske hon gjorde i början. Det är svårt att komma ihåg allt. Däremot kommer jag ihåg att hon sparkade sönder revbenen på mig rätt mycket. =) Aggressiv liten tjej var hon.


Nu är det bara en vecka kvar till ultraljudet. Vid den här tiden om en vecka så kanske vi vet om det är en liten tjej till eller en liten pojke.


Många frågar om man inte "känner" vad det är för kön. Att man skulle ha nån "känsla" för vad det är. Men jag vet inte, jag. Hur skulle det kännas? Det kan ju omöjligt vara samma som att "hoppas", för det är ju inte en känsla av att det skulle vara något. Ungefär som att Tommy hoppas att Blåvitt vinner SM-guld i år igen. Det betyder ju inte att han tror det eller har en känsla för att de skulle göra det (hans "känsla" är nog snarare tvärtom i år) utan just att han håller på det laget och vill att de ska vinna. That's it.


Förra gången hoppades vi mest på en flicka. Man kan nästan säga att vi önskade oss en flicka, men det tycker jag låter lite hårt, ungefär som att en pojke inte hade varit välkommen. Men så var det inte alls. Det var mer att vi hade båda mycket pojkar i släkten och just därför ville vi ha en flicka. Nu fick vi en flicka, men vi hade varit precis lika glada över en pojke. Den här gången hoppas vi mest på en pojke. Egentligen inte av någon speciell anledning, utom att det skulle vara roligt att ha både en son och en dotter. Personligen vill jag ju ha två av varje, men vi får väl se vad det blir sen.


Hur som helst så vill vi gå emot strömmen och ta reda på könet, om det går. Förra gången ville vi också, men Vanja var pryd av sig och gömde sig som en boll. Helt omöjligt att se något, alltså. Många gånger när folk frågar om vi ska ta reda på könet och vi svarar "ja", så får vi följdfrågan "vill ni verkligen det då?" Det är klart att vi vill! Annars skulle vi ju inte be om det, eller hur? En del verkar tycka att spänningen försvinner, men jag tycker att det inte är könet som är det mest spännande med att få barn. I så fall borde väl många bli besvikna när barnet väl är fött. "Spänningen" är ju slut då. Ungefär som upplösningen i en film. Nej, det vore ett märkligt sätt att se det på.


Jag funderar lite grann på hur Vanja kommer reagera på ett litet syskon. Nånstans så får jag för mig att hon kommer fortsätta vara "perfekt" och inte få raseriutbrott av avundsjuka och börja slå bebisen och sånt. Det är det annars många som är noga med att "förbereda" oss på. Vanja kommer bli sååå svartsjuk och det kommer bli sååå jobbigt. Å andra sidan sa samma människor att det skulle bli så jobbigt att få Vanja också...


Det är klart att det finns en risk för att hon blir svartsjuk, men det beror väl helt och hållet på hur man som förälder beter sig. Om man ägnar så mycket tid åt bebisen att man försummar det första barnet, då är det ju konstigt om barnet inte blir svartsjukt. Men som jag minns det så krävde inte Vanja total uppmärksamhet när hon föddes. Visst var man tvungen att ge henne mat ofta och byta blöja, men annars så sov hon ju mest. När bebisen sover kan man leka massvis med det första barnet.


I alla fall i min fantasivärld. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards