Thorn without a rose

Alla inlägg den 5 september 2008

Av rikku - 5 september 2008 14:15

Huh. Jag får verkligen lov att säga att jag drömmer extremt konstigt nuförtiden. Förra veckan drömde jag att Tommy var gravid, samtidigt som jag var det. I natt drömde jag att Vanja var gravid, fast den här gången var jag inte det.


Varför drömmer man så mycket konstigt när man väntar barn? Det är ju inte bara mig det gäller, utan många drömmer skumma drömmar under graviditeten. Visserligen drömmer jag oftast ganska konstigt i vanliga fall, men när jag är gravid så tar de konstiga drömmarna ännu skummare vändningar.


En annan sak, varför glömmer man bort drömmen mer och mer ju längre tid man har varit vaken? Om man kommer ihåg drömmen när man vaknar, borde man inte komma ihåg den på kvällen också? Ett minne kan väl inte bara försvinna sådär? Okej att man glömmer saker med tiden, men på nån timme? För så är det ju oftast; om man minns drömmen när man vaknar så har man glömt bort det mesta av den (inte hela, alltså) efter frukost.


Huh.. djupa filosofiska tankar, jag vet.


Konstigt är det i alla fall.


Idag är Tommy ledig från jobbet. Hans farmor dog för några helger sen och begravningen är idag. Jag träffade aldrig hans farmor. Jag har inte ens någon aning om hur hon såg ut. Men tydligen så var hon ganska enstörig av sig. Hon gillade inte att åka hemifrån och hon ville inte ha hem folk. En del människor är såna och det är inget fel med det. Vi fick några tavlor efter henne. De är hur fina som helst, precis såna tavlor som jag har varit på jakt efter, men som kostar flera tusen om man ska köpa dem i affären. Den ena tavlan fick vi dock lämna kvar. Den hade en reva i duken och det är ju inte så fint. Man vill inte gärna sätta upp trasiga tavlor, så den fick lämnas kvar. Lite synd, för den var fin i övrigt.


Imorgon ska vi hem till syster-yster. Hennes dotter fyllde två igår, så då ska vi hem och fira henne. Det är många som fyller år nu. I onsdags fyllde lillebror år, igår systerdottern, på tisdag fyller storebror, tisdagen efter det fyller jag år och på fredagen den veckan fyller syster-yster år. Däremellan så har vi en drös med vänner och bekanta som fyller också.


September är vanligtvis en väldigt dyr månad, men jag tror att vi syskon hoppar över att köpa presenter till varandra i år. För det första så är det svårt att komma på vad man ska köpa åt varandra och för det andra så har de flesta av oss rätt tajt ekonomi i år, så det vore smart av oss att hoppa över födelsedagspresenterna, i alla fall i år.


På måndag ska jag till MVC igen. Första besöket efter ultraljudet, det ska bli spännande. Ännu mer spännande är det att jag måste ta mig dit själv. Nåja, Vanja kommer naturligtvis vara med, men utan Tommy då. Nå, det är på tiden att man börjar utforska Alingsås och vägarna runt. Så det kommer nog gå bra. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards