Thorn without a rose

Alla inlägg den 12 september 2008

Av rikku - 12 september 2008 23:15

Haha, snacka om oväntat besök! Vi satt i soffan i vardagsrummet. Tommy spelade Wii och jag löste en supersudoku när vi helt plötsligt hör hur något tungt dunsar till på balkongen. Vi vände oss båda två mot balkongen och i alla fall jag tänkte något i stil med "inbrottstjuvar" i en millisekund. I nästa ögonblick så far en lurvig boll in i vardagsrummet. Tommy, som har lite småfobi för flygande varelser, även om det är något så litet som en harkrank, studsade genast upp ur soffan och bort från den flygande bollen som just då flaxade omkring i närheten av hans huvud.


Det var en uggla. En riktigt söt, men vilsen, grå uggla. Efter att ha landat på golvet så fick ugglan nån typ av panik eller nåt och flög rakt in i fönstret och välte därmed ner både lampa och ljus som vi har ståendes där. Ett tag hängde den i gardinen men flaxade sedan bort mot väggen och landade på golvet bakom fåtöljen. Jag skrattade lite och sa till Tommy "det är ju bara en uggla" och gick fram till den och plockade upp den. Den var hyfsat samarbetsvillig och även om den rev min hand lite grann (den HADE ju faktiskt klor på fötterna), spände ut vingarna och klapprade med näbben så gjorde den inte så värst mycket motstånd. Tommy fick öppna balkongdörren lite mer så att jag kom ut med ugglan och sen släppte jag den.


Den var nog glad över att få komma ut igen, tror jag. :)


Det var ett roligt och oväntat besök. Synd bara att vi inte hade något Gevalia-kaffe att bjuda ugglan på. :D


Handen är för övrigt inspekterad och rengjord med både tvål och vatten och spritservetter. Man vet ju aldrig vad de små djuren har för bakterier. Totalt uppgick såren i nio stycken som blöder, men inte så mycket. Det var faktiskt en snäll uggla. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards