Thorn without a rose

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av rikku - 28 januari 2009 21:15

Idag har Tommy och jag varit tillsammans i tre år! Hurra för oss! Vad tiden springer förbi, måste jag säga. Jag tycker att det inte var längesen jag bodde i Umeå, men det var ju faktiskt evigheter sen. På dessa tre år har vi dessutom fått två underbara barn och det är ju helt fantastiskt.


Jag kan däremot inte påstå att vi har firat dagen på något speciellt sätt. Lukas var lite kinkig i natt så det blev inte mycket sömn. Blöjorna till Lukas var akut slut på morgonen, (och dessutom hade vi planerat att storhandla idag) så vi var tvungna att åka till Maxi rätt så snart efter att vi gick upp (vilket i och för sig inte var så överdrivet tidigt som vi hade tänkt oss från början, på grund av nattens härjningar). När vi kom tillbaka från Maxi så var klockan två. Dags för Vanja att sova, alltså. HÖG TID, kan man till och med kalla det. I vanliga fall brukar hon sova vid tolv-tiden. I affären fick vi lyfta ur henne ur vagnen och låta henne gå själv för att hon inte skulle somna där och då. Stackarn.


När vi kom hem så var klockan som sagt två och vi lade Vanja direkt. Lukas sov, som vanligt. Han sover mest hela dagarna och är vaken på nätterna. Nå, inte alla nätter, förstås. Men eftersom vi var så trötta efter natten så gick vi också och lade oss. Vi sov i nästan två timmar, lika länge som Vanja. Det kändes helskumt, men det var nog behövligt. När vi gick upp var klockan halv fem, så det var ju bara att sätta igång med middagen direkt.


Nåja, det viktigaste är ju inte att fira dagen på något speciellt sätt, utan att ta hand om varandra. Det är liksom det ett förhållande går ut på. :)


I övrigt så kan jag rapportera att besöken här gick jättebra. Inte för att jag hade förväntat mig något annat, men man vet ju aldrig. Alla tyckte (såklart) att Lukas var jättefin och alla var förvånade över hur lugn han är. Han ger inte mycket ljud ifrån sig och de få gånger han gör det, då är det för att han är hungrig. Besöken var bra för Vanja också. Även om alla beundrade Lukas så fick Vanja också mycket uppmärksamhet och det gillade hon. Hon lade beslag på pappa direkt och ville att han skulle leka med henne. Sötnos. :) När de åkte så fick alla puss av henne, utom farfar, men det beror nog på att farfar har mustasch och sånt tycker Vanja är lite läskigt.


Farfar var ändå glad, särskilt över att Lukas får hans namn i andranamn. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards