Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Plötsligt sjuk.

Av rikku - 15 februari 2009 12:15

Helt plötsligt är man sjuk då. Snuva, huvudvärk, rosslig i halsen och antagligen feber. Naturligtvis har vi ingenting hemma heller. Inte ens så mycket som nässpray finns det här. Jag är helt och hållet sänkt och kan inte göra något åt det. Vi tänkte handla på Apoteket förut när vi ändå var iväg för att posta, men helt plötsligt har det apoteket bestämt sig för att inte ha öppet på helgerna. (Att de har haft öppet på helger tidigare vet jag med bestämdhet eftersom jag kan erinra mig åtminstone två tillfällen då vi har åkt dit på söndagar och handlat när det varit något som är akut slut och vi behövt det just då).


Så det blev varken nässpray, nåt slemlösande eller värktabletter. Hur jag ska överleva en sån här natt till, det vette fan. Jag är helt körd i huvudet och kroppen idag och om det blev en likadan natt till.. Nej, usch, jag vill inte ens tänka på det.


Nu var det hyfsat längesen jag var sjuk (nåt halvår eller så sen jag hade en förkylning senast) men jag tycker att jag blev sjuk ovanligt snabbt. Igår hade jag lite, lite ont i halsen när jag vaknade, men det var inget jag tänkte på så mycket då. Sen under eftermiddagen/kvällen så eskalerade det helt plötsligt till mer huvudvärk, snuva, rosslighet i halsen och så vidare. När det var dags att sova så kunde jag inte andas om jag låg ner, utan fick sitta upp och försöka sova ett bra tag. Efter en stund så släppte det lite och jag kunde ligga ner, men någon sömn blev det ändå inte. Idag värker hela kroppen och jag är säker på att jag har feber.


Så på mindre än tolv timmar gick jag från att känna mig frisk till att känna mig jättesjuk.


Kul.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards