Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av rikku - 9 mars 2009 21:45

Kan du se skillnad på mina barn? Vem är vem?



 

Edit: För den sporadiske besökaren; jag har en son och en dotter.


Edit 2: Eftersom det tydligen gick att klicka på bilderna och man därigenom fick information om när korten var tagna så försvann ju hela poängen med gissningarna. Jag har gjort om bilderna i paint så att det inte längre går att se datum, men i gengäld fick jag en ful, vit kant på bilden. Nåväl, man kan inte få allt och jag orkar inte pyssla mer med bilderna. ;)

Av rikku - 9 mars 2009 21:15

Idag var vi alltså inne på BVC för kontroll. Som alltid så såg allt bra ut. Dagens siffror blev som följer:


  • Längd: 59 cm
  • Vikt: 5960 gram

Vår lilla son väger alltså sex kilo nu. Det är helt otroligt hur fort de växer. Innan jag vet ordet av så är han väl lika gammal som Vanja och springer runt och leker och tjatar "mamma, kom" när han tar mig i hand och drar iväg med mig till rummet. Bara tanken att han redan är sju veckor gammal känns hisnande. Fast å andra sidan så känns det samtidigt som att han alltid har funnits... märkligt, det där.


På BVC fick jag också göra en "screening". Tydligen hade barnmorskan talat om detta för mig vid förra besöket, men det hade jag inget minne av. De skulle helt enkelt kolla om jag hade drabbats av förlossningsdepression eller ej. Jag fick fylla i två papper med frågor eller påståenden och under tiden fick Tommy gå ut med barnen och även BVC-tanten försvann ut. Jag fattar inte varför, för det tog liksom bara en halv minut att fylla i de sidorna. Samtidigt så hade det väl varit enklare att bara fråga om jag kände mig nedstämd eller deprimerad. Men enkla vägen är inte BVC-vägen.


Nåväl.


Vi mätte Vanja också när vi ändå var inne. Hon växer också så det knakar. Eller ja, inte knakar kanske, utan mer gnisslar lite svagt kanske man kan säga. 89,5 centimeter har hon uppnått hittills i alla fall. Hon blir stor, hon också. Jag har en känsla av att mina barn kommer växa om mig på grund av Tommys längdgener. Men vi får väl se. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards