Thorn without a rose

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av rikku - 14 mars 2009 22:15

I brist på annat att göra så har vi faktiskt tittat på Melodifestivalen här hemma. Vi tyckte att finalen kunde vi åtminstone se på. Jag måste säga att de flesta bidrag var urkassa, men å andra sidan så var de kassa på en jämn nivå. Den enda låt som jag "höll" på var Malenas "La voix" och den vann ju till slut. Det fanns bara två låtar jag absolut inte ville skulle vinna och det var "Snälla, snälla" och "Alla". Varför någon tycker att vi ska skicka en grekisk låt ifrån Sverige övergår mitt förstånd, men den vann ju inte heller.


Men någon jag tycker synd om, det är faktiskt Molly. Hennes låt var inte bättre än någon annans, men den var inte sämre än de flesta heller, så varför hon bara fick två poäng, det förstår jag inte. Stackars barn.


Ganska kul var det att folket röstade tvärtemot juryn. Alla som låg högst upp fick lägst poäng. Men det är ganska makalöst att så pass många röstade, men det är väl folk som engagerar sig i Melodifestivalen, antar jag. Vi som inte följt deltävlingarna har inte lärt oss låtarna och glömde därmed bort dem fem sekunder efter att framträdandet var klart.


Så pass minnesvärda var de.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards