Thorn without a rose

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av rikku - 20 mars 2009 19:15

Det var som attan. Här sitter man och gnäller på Tele2 och är upprörd som bara den och så vips! Mindre än två timmar senare kommer PR-ansvarige från Tele2 och kommenterar mitt inlägg och bad om ursäkt för strulet. Snajsigt. Hur kan man fortsätta vara upprörd då? Jag tycker i och för sig fortfarande att det är dåligt av dem att strula så mycket och göra så mycket fel, men här får man ju bevis för att de inte vill ha det så själva och försöker bättra sig. Det är inte så tokigt. Som grädden på moset så gick det dessutom att få Tele2 som e-faktura, så nu känner jag mig rätt så nöjd ändå.


Fast frågan är om jag ska känna mig nöjd eller rädd. ;) Storebror ser dig!

Av rikku - 20 mars 2009 12:15

Åh, vad jag blir frustrerad! Hade Telia varit lite billigare så hade vi bytt tillbaka till dem direkt! Inte nog med att man inte får någon service när man ringer till Tele2 (ingen som sitter och svarar i telefon verkar ha en aning om någonting!), nu får man dessutom dras med driftsstörningar och felaktiga fakturor.


För nån vecka sen eller två så fick vi meddelande från Tele2 om att de skulle göra underhållsarbete på nätet från vecka 12 till vecka 20 här i Alingsås. Under de veckorna så kunde man drabbas av störningar i form av korta, men många, avbrott mellan 07.00 och 18.00 Bara vetskapen om det suger ju, men vi har inte drabbats av några driftsstörningar eller avbrott mellan de tiderna den här veckan. Istället har vårt internet, och därmed också vår telefon eftersom vi har ip-telefoni, försvunnit två kvällar i rad! Hur störande är inte det? Nu igår så försvann telefonen när jag pratade med syrran. Det sprakade en hel del för mig (syrran upplevde inga problem, tydligen) och helt plötsligt så blev allting bara tyst. Då hade internet lagt av igen. SUCK! Jag ringde naturligtvis och felanmälde och fick det underbara svaret att "det här ska inte kunna hända". De förstod inte alls vad som var fel. Nu idag har en tekniker varit här och tittat och skruvat och undersökt till höger och vänster och han tror att han har åtgärdat felet. Nå. Vi får väl se vad som händer ikväll först.


Utöver detta så fick vi dessutom vår första faktura från Tele2 igår. Fantastiskt. Inte ens det kan de göra rätt. Fakturan var på över 1100 kronor. Hoppsan, de har visst råkat debitera för alla samtal från hemtelefonen till Tommys mobil, och Tommy som bytte till Comviq enbart för att vi skulle ringa gratis från hemtelefon till alla Tele2Comviq-mobiler. Hoppsan. De hade visst gjort fel. Dessutom hade de tagit för mycket betalt för vanliga samtal till fasta telefoner också. De hade råkat dubbla priset som vi skulle betala.


Då tänker jag.. MEN HERREGUD! Kan de göra NÅGOT rätt?


Det känns inte som det. Dessutom så tar de betalt 24 kronor för varje räkning de skickar ut också. Man får hoppas att det går att få det här fanskapet på e-faktura istället. Vi har inte ens haft Tele2 i ett halvår än och jag är redan tokless på dem.


Jag vill ha tillbaka Telia! *gråter* Men vi har inte råd, just nu. :(


Lite roligare nyheter finns det dock. Tommy fick ju en veckas förlängt på jobbet (den här veckan) och nu har de fått ytterligare två veckors förlängning! Dessutom antydde tydligen chefen på ABB att de vill behålla dem, men det är inget vi vågar hoppas på. Vi får väl se vad som händer, men det vore ju underbart om Tommy fick fast jobb där. Till en början med så skulle ju inte ekonomin haverera och det vore trevligt. De närmaste månaderna ser ekonomin i och för sig ljus ut. Tommy får slutlönen från Camfil nästa vecka och nästa månad kommer han få en full lön från Adecco och så småningom kommer skatteåterbäringen också. :) Vi har tjuvtittat och det verkar som att vi kommer få tillbaka flera tusenlappar i år. Härligt! Men det är i och för sig inte ekonomin de närmaste månaderna som oroar mig, utan hur den kommer se ut efter sommaren, om Tommy inte får fast jobb.


Men det ska nog lösa sig. :) Jag är optimist, och dessutom har jag stenkoll på vår ekonomi och budget. Alla nödvändiga åtdragningar kommer vi att göra i tid, det är jag säker på. Sen får man ta allt som det kommer.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards