Thorn without a rose

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av rikku - 26 mars 2009 21:15

Nej, de hör inte ihop.


Besviken är jag på ett Nintendo-spel. Man skulle kunna spela det multiplayer har vi läst, men det visade sig att för att spela fler än en person så var man tvungen att antingen ha ett Nindendo DS eller sitta på ett annat Nintendo Wii någon annanstans och spela över internet. Jättekul.. eller inte. Vi hade ju sett fram emot att ha ett spel vi kunde spela tillsammans, så som vi gjorde med Baldurs Gate till Xboxen, men det gick ju åt skogen nu.


*suck*


Annars så har jag varit snäll idag. Jag köpte två flaskor whisky till Tommy när jag åkte in till stan idag. Han fyllde ju år i början av månaden, men då hade vi inga pengar, så därför blev presenten liiiite försenad. Typ nästan en månad. Hur som helst. Han hade inte fått någon present och därför köpte jag whisky. Anledningen till att jag köpte just whisky var att Tommy inte har haft någon på flera månader och han har pratat om att kanske köpa en flaska den här månaden, om vi nu hade råd. Det är hopplöst att komma på vad man ska köpa till Tommy, så whisky fick det bli. Det var ju i alla fall något han ville ha.


Jag slog på stort och köpte lite mer exklusiva flaskor. Jag köpte en Highland Park, 18-årig och en Glenlivet Nádurra, 16-årig. Den senare var någon ny sort så jag tyckte att Tommy kunde testa den och se om den var något att ha.


Det är kanske inte så roliga presenter, men Tommy blev glad och det är ju huvudsaken. :)


I övrigt så gick det bra idag till MVC. Vagnen fick plats på bussen och jag tog hissen upp till MVC-mottagningen. Jag hann dessutom med bussen hem och slapp gå, alternativt vänta en halvtimme extra.


Chefen ringde äntligen från jobbet, förresten. 362 kronor fick jag i höjning. Det var inte dåligt. Det är faktiskt mer än vad jag hade förväntat mig.


Man får vara glad för de små sakerna i livet, ändå.

Av rikku - 26 mars 2009 10:00

Jag har konstaterat det förr, och jag gör det igen:


Jag är inte någon morgonmänniska.


Idag fick jag gå upp halv sju. Halv sju! Om jag fick bestämma, vilket jag aldrig får, så skulle jag inte gå upp före tio. Samtidigt så får jag dåligt samvete eftersom det är underbart fint väder ute idag och som en god mor borde man vara jättepigg och alert och skutta ut i solskenet med barnen och leka i flera timmar. Men istället så släpar man sig upp ur sängen, inte alls särskilt pigg och glad, suckar vid matbordet när dottern inte vill äta gröten och agerar som en zombie de första timmarna på dagen.


Klockan har hunnit bli halv tio. Det innebär att tre timmar har gått sen jag gick upp och jag har åstadkommit i princip ingenting. Det känns bra. Eller inte. Vanja sitter just nu och tittar på Barnkanalen och äter kex och jag försöker ta mig samman och gnugga det sista gruset ur ögonen.


Lukas börjar sova lite längre perioder på nätterna, men fortfarande vaknar han alldeles för mycket för att jag ska få en god natts sömn. Igår hoppade han över uppvaknandet vid elvatiden och väntade istället ända till klockan två innan han vaknade. Synd då bara att vi inte lägger oss och sover samma tid som han gör. Hade vi gjort det så hade jag kunnat få flera timmars sammanhängande sömn, men det känns ärligt talat inte så lockande att lägga sig mellan åtta och nio på kvällen. Faktiskt.


Vanja har blivit väldigt besatt av musik det senaste. Varje gång vi åker bil ropar hon "Sik!, Sik!". Ibland gör vi henne till viljes och sätter på musiken och ibland, som när vi bara ska till ICA tre minuter bort, så struntar vi i det. Här hemma tjatar hon hela tiden om "Ebbydej" så snart vi sitter vid datorerna. Det är knappt vi får lyssna på något annat, såvida vi inte säger ifrån på skarpen. "Ebbydej" är, för den som inte kunde lista ut det, Buddy Hollys "Everyday". Ni vet, den där låten som spelas i Felix-reklamen på TV. Hon är helt tokig i den. Hon går runt och sjunger på den lite nu och då och kan förbluffande mycket av den. En annan låt som hon har börjat sjunga på de senaste dagarna är "lille katt". Jättesött och gulligt, men vad vi inte kan begripa är varifrån hon har lärt sig den. Varken jag eller Tommy har sjungt den för henne tidigare och jag har inte hört den på TVn heller.


Mycket märkligt.


Senare idag ska jag till MVC för återkontroll. Det känns lite jobbigt eftersom det är första gången jag ska dit sen Lukas föddes och därmed första gången jag ska ta mig dit själv, med båda barnen. Jag har funderat och funderat på hur tusan jag ska lösa det hela. Först tänkte jag ta Vanja i hennes vagn och Lukas i bärselen och så ta bussen dit, men så kom jag på att om jag tar Lukas i bärselen, då har jag ju ingenstans att lägga honom när jag är där sen. Då tänkte jag ta syskonvagnen istället, men så kom jag på att den kanske inte går att få in i bussen. Nästa förslag jag kom på var att jag skulle ner till MVC. Problemet med det är att det tar ungefär en timme att gå och jag är inte helt säker på att jag faktiskt hittar. Vi ska dessutom vara där klockan tre och ska jag gå, då måste vi börja gå nån gång före två om jag ska vara säker på att hinna. Vanja brukar sova mellan tolv och två eller mellan ett och tre, och att vi måste gå före två ställer ju till det lite med hennes sömn.


Lösningen jag kom fram till blev i alla fall en kombination. Jag tar barnen i syskonvagnen och går till bussen vid kvart i två. Antingen får vagnen plats och då tar vi bussen till stan, eller också får den inte plats och då har vi tid på oss att gå. Vanja får sova lite tidigare än vanligt och så hoppas vi på att det går bra.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards