Thorn without a rose

Alla inlägg den 28 mars 2009

Av rikku - 28 mars 2009 22:30

Jahapp. Då var den premiären gjord. Jag struntade i att ta på Vanja pyjamas idag eftersom den behöver tvättas. Den andra pyjamasen är lite för stor fortfarande och det är ju inte direkt så att hon blir kall om hon inte har pyjamas på sig.


Naturligtvis passade hon på att just ikväll dra av sig blöjan (något som inte hör till vanligheterna) och kissa i sängen. Inte mycket, för all del, men ändå. Som tur var så ropade hon på oss i alla fall så vi kunde byta omgående så hon slapp ligga i det hela natten.


Efter ombyte i sängen och en ny blöja så satte jag på henne ett par underbyxor som jag faktiskt hade glömt bort att vi hade fått. Den här händelsen fick mig att minnas att vi fick en hög med underbyxor och de passade faktiskt perfekt. Så det blir nog underbyxor hädanefter istället för pyjamas. Funkar ju utmärkt.


I övrigt så har vi haft besök här idag av Tommys föräldrar och Vanjas kusin Wille. Det har varit väldigt trevligt, men om man får säga det så var det skönast när de åkte igen. Wille kan vara liiite påfrestande, ungefär som vilken annan treåring som helst, antar jag. Han är högt och lågt och han låter högt. Han är inte still ens en minut och han är aldrig tyst. Dessutom är han tjatig. Samtidigt som han är allt det här så är han också en underbar unge. :)


Men efter en dag med två barn som springer runt, runt, runt, runt och skriker och härmar tåg och upprepar fraser till höger och vänster, då är det ganska skönt med lite lugn och ro. :)


Vanja var otroligt trött på kvällen och orkade inte vara uppe ens så länge som hon brukar vara, vilket var en av anledningarna till att jag valde bort pyjamasen, och hon låg i sin säng strax efter sex. Inte för att hon somnade direkt, men hon lugnade i alla fall ner sig. Ett tag. Sen drog hon ju av sig blöjan..


Hur som helst så var det skönt med lite tystnad på kvällskvisten. Vi spelade lite TP på Wii och glömde helt och hållet bort det här med Earth Hour som vi faktiskt hade tänkt delta i. Fast vi hade i och för sig inte mycket igång. Min dator, TVn och en lampa, så vi gjorde en halv Earth Hour, kan man säga. :) Bättre än inget, tycker jag.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards