Thorn without a rose

Alla inlägg den 29 mars 2009

Av rikku - 29 mars 2009 21:30

Herregud, alltså.. När jag kollade kommentarerna på Jessicas blogg så fick jag en länk till en annan "fattigblogg".


Se-ri-öst!


Det var den fånigaste blogg jag har sett. Den hade i och för sig inte särskilt många inlägg än, men hon som skriver.. Man vill ju bara kräkas. Hon hävdar att hon bara lever på bidragsdelen från CSN, vilket är 2684 kronor i månaden, och menar på att Jessica gör fel som bloggar eftersom hon bara "leker" fattig. Den här bruden, om hon nu talar sanning, skulle alltså lätt kunna öka på sina inkomster med 5000 i månaden, helt lagligt och helt i sin ordning och behöver därmed inte gnälla över att hon är fattig! Dessutom hävdar hon att hennes enda utgifter är hyra (1850), el (150), hemförsäkring (38) och mat. Okej, säger jag då. Om det är hennes enda utgifter, var kommer fattigdomen in då?


Nä, usch. Hade jag varit lite mer obekymrad över vem som läser och så, då hade jag vräkt ur mig en massa ord som inte är lämpliga här. Men det gör jag inte. Jag säger bara "usch".

Av rikku - 29 mars 2009 21:00

Puh! Lukas har varit något klängig ikväll. Jag har försökt få honom att sova i vagnen, men det föll inte herrn i smaken. Han var bara nöjd när jag satt med honom i famnen och man kan inte göra det hur länge som helst utan att få ont, kan jag tala om. Som tur var så var det inte just min famn som var viktig, utan jag fick lämpa över honom till Tommy ett tag nu så armen fick vila. (Dessutom frigjorde det mina händer så jag kunde sitta och skriva lite här). ;)


Omställningen till sommartid har gått väldigt smidigt här hemma. Vanja vaknade sin vanliga tid, vilket blev åtta idag istället för sju igår, men protesterade inte mer än vanligt när vi lade henne vid tolv. Inte heller blev det några protester vid nattningen nu på kvällen. Fortsätter hon att vakna vid samma tid så innebär det ju att jag kommer få sova en timme extra på morgonen, om Lukas låter mig, förstås. Jag tycker att det är ganska jobbigt att gå upp vid sju när man har sprungit upp flera gånger på natten för att mata, byta blöja och torka kräk. Lukas har utvecklats till en liten kräkbebis, precis som Vanja. Eller ja, inte precis som Vanja, för i jämförelse med henne så ligger han fortfarande i lä, men det går mer och mer åt det hållet i alla fall.


Så en timmes extra sömn på morgonen skulle vara mycket välkommet.


Imorgon funderar jag på att åka in till stan och handla lite kläder till barnen. Vanja har vuxit ur det mesta och det är hopplöst att hitta kläder som sitter bra på henne nu. T-shirts och andra tröjor har hon väl lite grann av och klänningar har hon ett par, tre stycken, men byxor! Hon har nästan inga byxor kvar! Tjockare tröjor är det också väldigt illa ställt med. Fleece-tröjan passar visserligen, men den är för varm att ha nu istället. Hon behöver ha ett mellanting och hon har ju haft massvis med fina, bra tröjor, men nu stramar de åt alldeles för mycket kring axlarna och det är knappt att de når ner till byxorna längre. Därför passar det ju väldigt bra att vi har pengar över den här månaden så jag kan handla lite kläder åt henne. Jag skulle behöva kläder till mig själv också, men det vill jag nog helst inte ta när jag har barnen med mig. Inte när jag är själv med barnen, i alla fall.


Det känns svårt att prova kläder och samtidigt ha uppsikt över barnen och dessutom vara anständig. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards