Thorn without a rose

Alla inlägg den 14 april 2009

Av rikku - 14 april 2009 18:15

Nu börjar jag bli orolig. Jag ringde BVC-tanten imorses för att fråga om Lukas och hans kräkningar. Hon rekommenderade att jag skulle ge honom så kallad vätskeersättning, det vill säga vatten med salt och socker, för att förhindra att han blir uttorkad av alla kräkningar. Det har jag gjort hela dagen. Han har inte fått behålla någon mat under hela dagen. Nu har han i och för sig inte kräkts på över en och en halv timme och jag har gett honom mat som jag nu bara väntar på att han ska kräkas upp. Men i övrigt så har han spytt upp allting.


BVC-tanten återkom för nån halvtimme sen och frågade bland annat om han har kissat. Det har han nu inte gjort, inte mer än någon droppe, och hon tyckte att vi skulle kontakta barnkliniken i Borås för att se om de vill att vi ska komma in så han får dropp.


Det känns ju lagom oroande att hon tycker att det kan vara så allvarligt att han behöver läggas in.


-------------


Jag ringde nyss till barnkliniken och beställde tid för att de skulle ringa upp mig. Det gjorde de fyra minuter senare och tjejen jag pratade med ansåg att vi inte behövde komma in. Inte än, i alla fall. Så länge han vill ha vätskeersättning (och det vill han, vill jag lova!) så är det bara att fortsätta ge honom det och har han inte kissat till imorgon bitti så får vi återkomma då. Men hon trodde att han skulle göra det tills dess.


Så nu är det bara att vänta och se..

Av rikku - 14 april 2009 07:00

Lukas har kräkts hela natten. Kvart i tre var det min tur. Magsjuka härjar. Hoppas Tommy klarar sig.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards