Thorn without a rose

Alla inlägg den 21 april 2009

Av rikku - 21 april 2009 21:30

AAAAAAAAAARGH!


Jag får SPUNK! Jag trodde, faktiskt, att Tele2 skulle skärpa sig efter förra gången. Ja, jag vet, jag är naiv, men jag trodde faktiskt det. Tills idag, då nästa räkning kom. Har vi fått korrigeringen som utlovades? Är räkningen korrekt den här gången?
 

Nej!


Halva räkningen är rätt! Ena delen av telefonräkningen på 269,61 kronor är rätt. Där har vi rätt priser och allt ser bra ut. MEN! Ovanför den delen, som för övrigt heter "Tele2 Hemma", vilket ska vara vad vårt prisavtal heter, tydligen, finns det en ruta med mer samtal, med fel prisavtal! Den rutan heter "Tele2 Telefoni", vilket är det prisavtal vi INTE har. Summa för den rutan? 200,88 kronor.


Okej, ingen panik, det finns säkert någon förklaring på detta och det är säkert åtgärdat. Man skummar nerför räkningen i hopp om att hitta någon förklaring till detta. Under "Övrigt" så har vi något som heter "Ringpott" på 350 kronor. Exakt 350 kronor. Det ska alltså vara vår kompensation. Helt oacceptabelt. Vi ringer Tele2 för att få klarhet i detta.


Självklart får jag prata med en person som verkar vara ett skolexempel på Tele2s personal. Det var som att prata med en vägg. Stolpskottet jag snackade med förstod inte alls vad problemet var och ju mer jag försökte förklara vari problemet låg, desto mer irriterad blev hon och jag riktigt hörde hur hon tänkte "jävla kund, fattar ju inget" och i mitt huvud lät det ungefär likadant, med undantag från ordet "kund".


Alltså, det här är mitt problem:


  • Förra räkningen var flera hundra kronor fel. Jag vet inte den exakta summan, men på mer än ett ställe var det över 100 kronor fel. Att det skulle vara exakt 350 kronor har jag vääääldigt svårt att tro på och naturligtvis ska vi ha den exakta summan tillbaka, inte någon avrundad summa, vilket håll det än vara månde.
  • På denna räkning får vi ytterligare 200 kronor fel. Enligt stolpskottet beror detta på att när vi ringde och påtalade felet så hade vi hunnit ringa dessa samtal med fel taxa. Varför de samtalen fortsatte vara med fel taxa på den här räkningen förklarade hon inte. Det bara var så.
  • Enligt stolpskottet så kommer vi inte få någon mer kompensation/korrigering på nästa räkning eftersom vi redan har fått 350 kronor. Vilket innebär att vi för förra räkningen har fått tillbaka ETTHUNDRAFEMTIO KRONOR ENBART!

HUR kan detta vara möjligt? Vad är det för FEL på Tele2??? Varför kan de inte bara göra RÄTT?


Tyvärr hade jag inte kvar specifikationen från förra räkningen och kunde därmed inte räkna ut själv exakt hur mycket som var fel. Arg som jag är så ringde jag tillbaka till Tele2 en gång till och har nu beställt en kopia på den specifikationen. SJÄLVKLART får jag BETALA för det. Jävligt schysst. Jag är nu så arg så jag nästan skakar.


Varför kan inte Tele2 göra rätt på sina #¤%"#¤%&/%#% fakturor? Varför kan man inte få ett trevligt och KUNNIGT bemötande när man ringer kundtjänst?! Ska det verkligen vara nödvändigt att förklara samma sak FEMTON GÅNGER innan personalen fattar vad fan man pratar om? Är det helt enkelt så att de inte lyssnar på vad kunden säger??


Samtalet slutade med att stolpskottet sa att hon skulle kontakta nån på fakturaavdelningen (var det inte dit jag ringde??) som skulle kolla på detta och så skulle de återkomma INOM EN VECKA. Tack för det. Bäst för dem att de återkommer imorgon och reder upp detta innan vi ska betala räkningarna. *morr*


VARFÖR var jag schysst förra gången och sa att jag kunde betala räkningen och få det korrigerat på nästa räkning?! VARFÖR krävde jag inte att få en ny räkning med rätta siffror?? ÅÅÅÅÅH, vad det här stör mig!


Egentligen skulle man kräva nästa gång man behöver ringa att få prata med en chef direkt istället för klåparna som sitter i kundtjänst. Grrrr...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards