Thorn without a rose

Alla inlägg den 30 april 2009

Av rikku - 30 april 2009 09:30

Trots att jag inte har sovit mer i natt än tidigare nätter så känner jag mig ganska pigg. Jag gick upp med barnen innan Tommy åkte till jobbet och nu, kvart över nio, har jag hunnit med en massa saker redan. Andra maskinen disk är i gång i köket (vi diskade inte igår, smart..), Vanjas rum är städat sånär som på dammsugningen och jag har gått och plockat undan en massa skräp och lagt kläder, som legat utspridda över halva lägenheten, i tvättkorgen och tänkte sätta igång en maskin tvätt snart också. Trots detta så har jag ändå hunnit busa en massa med Vanja och dessutom legat och gosat i sängen medans vi lyssnade på Allan Edwall. Jag hade innan idag ingen aning om att han har spelat in skivor. Att han var skådespelare visste jag ju och naturligtvis visste jag att han har sjungt i diverse filmer, men utöver det hade jag ingen aning om att han skrivit egna visor och låtar och spelat in egna skivor.


Helt klart något jag kan rekommendera.


Igår var vi också uppe med tuppen hela familjen. Jag var lite grinig på Tommy när jag gick upp eftersom jag ville sova mer, men det gick över. :P Hur som helst så klädde jag på mig själv och barnen och halv sju på morgonen så traskade vi iväg till ICA för att handla. Vanja promenerade också halva vägen till ICA, sen ville hon åka vagn, vilket hon naturligtvis fick. Efter handlingen så hann vi inte gå särskilt långt innan hon ville ner och gå igen. Det fick hon och då ville hon också köra vagnen. Nå, varför inte? Jag släppte dock inte vagnen helt och hållet för hon hade en tendens till att börja springa med vagnen och det hade nog inte varit så lyckat. Men jag fick hålla igen lite diskret för Vanja var inte alls förtjust i att jag höll i vagnen samtidigt som hon körde. "Bort handen!", befallde hon så snart hon såg att jag höll i vagnen. Gullunge. :) Hon gick faktiskt hela vägen hem ifrån ICA och det är omkring 2 kilometer att gå! Jag blev imponerad, måste jag säga. Men naturligtvis tog det tid efter det också. Vi var hemma igen vid halv nio, så det tog dubbelt så lång tid som det annars hade gjort. Men jag hade ingen tid att passa, så det gjorde ju inget. Men det ska sägas att när vi väl kom hem igen så var Vanja trött! När vi kom in så satt hon mest still och tog det lugnt, vilket var trevligt som omväxling. =)


Nu ska jag dock fortsätta vara duktig, tänkte jag. Innan jag fortsätter med städandet så matvraket få äta lite och det blir det nya tag. Vi får se hur mycket jag orkar göra innan jag tröttnar eller innan tröttheten kommer ikapp mig. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards