Thorn without a rose

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av rikku - 12 maj 2009 22:00

Vi har startat en ny produktion på försök
den är lönsam som säkert ni vet.
Därför ligger er hembygd i dimma och rök
men den lättar er arbetslöshet.


Och vi kan knappast rå för
att små fåglarna dör,
det är sådant som små fåglar gör.
Och en viss allergi
får man finna sig i
om man önskar en stark industri.


Nej, vi kan knappast rå för
att små fåglarna dör,
det är sådant som små fåglar gör.
Och en viss allergi
får man finna sig i
om man önskar en stark industri.


Sina kliande blåsor och andningsbesvär
Ska den anställde glömma förvisst
när han öppnar sitt svällande löningskuvert
och kan jämföra tillgång med brist.


Och vi kan knappast rå för
att små fåglarna dör,
det är sådant som små fåglar gör.
Och en viss allergi
får man finna sig i
om man önskar en stark industri.


Visst beklagar vi dig som blir krasslig och sjuk
visst är det synd att ditt hår ramlar av,
men du får bidrag till lösgom och trevlig peruk
till din något för tidiga grav.


Och vi kan knappast rå för
att små fåglarna dör
det är sådant som små fåglar gör.
Och med vårt sjukvårdssystem
vållar vanligt eksem
inget oöverstigligt problem.


Vi har startat en ny produktion på försök
den är lönsam som säkert ni vet.
Därför ligger er hembygd i dimma och rök
men den lättar er arbetslöshet.



- Allan Edwall

Av rikku - 12 maj 2009 12:15

Jag satt och läste igenom det förra inlägget nu. Oj, oj, oj. Jo, jag var nog ganska körd i huvudet igår. =) Jag har ju blandat nutid och imperfekt omvartannat, huller om buller utan minsta lilla logik. Nåja, så kan det tydligen bli ibland. :)


I natt har jag sovit bättre. Inte bra, men i alla fall bättre. Jag har haft Lukas i sängen tillsammans med oss nästan hela natten och det funkade väldigt bra. Då är det ju bara väldigt synd att jag inte vill ha det så, inte sant? Ja, alltså, jag vill inte att Lukas ska behöva ligga i vår säng för att kunna sova. Jag vill inte ha honom i vår säng på natten mer än för att amma. Jag sover otroligt mycket sämre om han ligger bredvid mig än om han sover i sin egen barnvagn. Men å andra sidan så sover jag ju otroligt mycket bättre om han sover i vår säng mot för att han inte sover alls. :P Nå, vi får väl se hur det blir i natt. Förhoppningsvis kan han sova i sin egen vagn i natt. Det skulle kännas mycket bättre för min del.


Just nu händer något som inte har hänt de senaste dagarna för övrigt. Båda barnen sover, samtidigt! Det är helt underbart tyst här hemma. :) Välbehövligt för en trött mamma, kan jag ju säga.


Idag har jag för övrigt hängt en del på Facebook eftersom jag fick ett mail från en klasskamrat där idag. Jag fick ett ryck och tittade igenom vilka jag har som vänner som är gamla klasskamrater. Jag kände att jag ville skicka ett mail till några av dem som gick i låg- och mellanstadiet med mig för att fråga vad de gör nuförtiden och sånt. Men när jag klickade upp en klasskamrats sida och skulle klicka på "skicka ett meddelande", då kändes det helt plötsligt konstigt. Jag menar, det här är alltså folk jag inte har pratat med på kanske 15 år! Det kändes jättekonstigt att försöka skriva något. Det är ju inte direkt så att det är mina gamla, länge saknade vänner. Det är ändå "bara" folk som gick i samma klass som jag. Jag har en gång tidigare mailat en annan klasskamrat (från samma klass, om det nu spelar någon roll) men jag fick aldrig något svar. Lite trist.


Hrm.. ja, jag vet inte. Kanske kommer jag på något att skriva, utan att det känns dumt. Vi får se.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards