Thorn without a rose

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av rikku - 9 juni 2009 11:45

Jag vill för er berätta
om huru det kan gå
när barnen vill det rätta
men det blir fel ändå.

Du stackars barn som lyssnar nu,
gör lite annorlunda, du!
Då ska bekymren lätta.
Och du ska bättre må.


Den raske lilla Sixten
han skulle koka gröt,
men blixten träffa Sixten.
Han fick en väldig stöt.
Du stackars barn som kokar gröt,
sån tur du inte döden göt,
sa mor till lille Sixten
som skulle koka gröt.


Den klene lille Göran
han for till lasarett.
Dom gjorde inget för han
när dom hans svullnad sett.
Du stackars barn, din svullnad är
en näsa, som var mänska bär,
sa mor till lille Göran
som for till lasarett.


Den käcke lille Ottar
han skulle hugga ved,
men Ottar plocka kottar,
det var bekvämare.
Du stackars barn som hugger ved,
sån konstig ved du kommer med,
sa mor till lille Ottar
som skulle hugga ved.


Den lille snälla Algot
han ville hjälpa mor,
så Algot tog en tallkott
och mata lillebror.
Nu blir det smisk i alla fall,
din brorsa kunde blitt en tall,
sa mor till lille Algot
som ville hjälpa till.


Den söta lilla Saga
hon skulle natta Stig,
men Saga börja klaga
ty Stig han släppte sig.
Du stackars barn som nattar Stig
vid fisar får man vänja sig,
sa mor till lilla Saga
som skulle natta Stig.


Den stackars lille Kenneth
blev liksom nödig, han,
men Kenneth missa spännet
så allt i byxan rann.
Du stackars barn som är i nöd
av skammen färgas kinden röd,
sa mor till lille Kenneth
som blev liksom i nöd.


Jag hoppas du av detta
fått nåt att tänka på!
Fastän man vill det rätta
kan det åt pipan gå.
Vad rätt du tänkt fast det var fel,
men det var fel blott till en del.
Och gör du blott det rätta
så gör du inte fel.


- Text och musik, Allan Edwall

Av rikku - 9 juni 2009 10:15

Jag tror inte att hon kommer. Hon bor två dörrar bort, så det tar inte lång tid att ta sig hit. Hon har antagligen glömt bort mig. Igen.


Nåja, jag ägnar dagen åt att städa och dona istället. Kanske går ut med barnen på gården också en sväng. Det är fint väder även om det är kallt ute. Märkligt att det är så kallt i juni, för övrigt. Vad hände med sommaren?

Av rikku - 9 juni 2009 09:30

Klockan är fem över halv tio. Grannen sa att hon skulle komma nio. När är det läge att anse att hon inte dyker upp? Hur länge ska man sitta beredd att gå ut? Kommer hon inte så finns det ju annat jag vill göra.


Dagens i-landsproblem...

Av rikku - 9 juni 2009 09:00

Jag har egentligen inte tid att sitta här. Jag håller på och gör mig själv och barnen i ordning. Grannen sa att hon skulle hämta mig vid nio-tiden så skulle vi gå till en Öppen förskola som hon känner till (inte samma som jag har gått till tidigare). Fast vi får väl se om hon kommer. Förra gången glömde hon ju bort mig, eller vad det nu var som hände. :p


Jag bestämde mig för att inte åka till Mariestad idag. Jag har sovit alldeles för dåligt för att åka själv med ungarna på tåget, känner jag. Trist är det såklart, men jag tröstar mig med att vi ses ju nästa helg i alla fall. Jag hoppas i alla fall att vi ses allihop. Men det ordnar vi nog.


Nu är det dags för ny blöja till Lukas och lite kläder. Sen får vi se om grannen dyker upp. (Om hon menade prick nio så är hon redan försenad, men å andra sidan så är ju jag inte klar än).

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards