Thorn without a rose

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av rikku - 1 januari 2010 18:45

Mina tankar är relativt enkelspåriga just nu. Det är mycket tankar om ekonomi, sparande, utgifter, lån, lön, a-kassa, försäkringskassa, inkomster.. you name it, I've thought of it.


Jag tror att jag på måndag ska ringa om ett jobb. Det verkar vara ett väldigt spännande jobb, trots att jag aldrig någonsin har jobbat inom just det. Jag har heller inga särskilda kvalifikationer för just det jobbet, men jag tror att jag passar bra för det. Men några frågor finns det:


  • Vad är det för arbetstider?
  • När är det tillträde på jobbet?
  • Vad är det för lön?

Tjänsten är bara på 50% och det är långt bort, så det innebär ju pendling. Men 50% kan räcka för mig, det beror helt och hållet på vad lönen är på. 50% av en lön som skulle ge 10000 efter skatt, ger ju bara 5000 efter skatt. Det är samma som jag får nu, alltså. Med extra utgifter i form av dagisavgift och kostnad för pendling så skulle vi ju gå back om jag tog jobbet.


Fast å andra sidan, som Tommy korrekt påpekade för mig, så skulle vi ju kunna ta ut föräldradagar samtidigt som jag jobbar. Ja, inte de dagar jag jobbar, eller i alla fall de tider jag jobbar, men de andra 50%. I alla fall ett tag kan man göra så. Sen tar ju dagarna slut, förstås.


Sen vet vi ju inte hur dyrt det blir att pendla heller. Om arbetet är uppdelat på veckans alla dagar så måste jag ju pendla varje dag också och det kan bli dyrt. Är det annars uppdelat på tre dagar, då blir ju läget helt annorlunda.


Det hela är väldigt spännande. Tänk vad intressant det skulle bli om jag kunde få det jobbet. Men störande förstås att jag måste vänta ända till på måndag innan jag kan ringa och ställa lite frågor om jobbet.


Vilket i-landsproblem. :)

Av rikku - 1 januari 2010 11:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards