Thorn without a rose

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av rikku - 2 januari 2010 14:30

Blä. Jag har en skum känsla i kroppen. En rastlöshet blandad med noll energi att ta itu med något eller hitta på något. Det känns som att jag borde göra något åt det, men så fort jag tänker tanken så kommer en annan tanke och säger "näää, jag orkar inte! Jag vill inte! Jag har ingen lust!" och så slutar det bara med att jag lägger mig i sängen, suckar och stirrar upp i taket.


Så oerhört produktivt.


Jag har försökt råda bot på det hela genom att ringa och prata med folk, men det gick inget bra. Den första låg och sov, den andra höll på att städa inför besök och hade inte tid att prata och den tredje svarade inte ens i telefon. Känns ganska så kört, alltså.


Nåväl. Vi kastade ut julen idag i alla fall. Så något har jag ju gjort idag. Granen står på balkongen med väldigt få barr kvar, alla ljusstakar och adventsstjärnor är nedpackade. Det enda som är kvar är krafset på balkongen, som för övrigt är väldigt fint med snön som ligger på, och julgardinerna. Frågan är när vi orkar ta ner dem. Till sommaren, kanske.


Jag har skrivit upp fyra nya rätter på matsedeln den här månaden. Jag letade igenom www.arla.se efter nya maträtter och fastnade för de här fyra. Jag är väldigt nyfiken på dem och hur de smakar, så vi provade en redan igår och ska ta en annan idag. Det jag gjorde igår var "fransk biffpanna" och det kändes väldigt skumt, för man skulle inte ha någon potatis, pasta eller ris till. Det var bara själva grytan och så skulle man ha bröd till och kokta grönsaker. Grönsaker skippade vi, men vi tog lite baguetter till. Jag får lov att säga att jag kände mig lite skeptiskt till det hela, men maten överträffade alla (låga) förväntningar! Inte nog med att maten blev väldigt god, den var dessutom väldigt mättande. Jag hällde inte upp sådär jättemycket åt mig själv, eftersom jag var så skeptisk, men på det lilla jag hade hällt upp så blev jag proppmätt! Så det får man tänka på till nästa gång. Man ska inte göra för mycket mat, för då sprängs allas magar. :)


Idag ska vi prova på "klassisk sommarkyckling" så får vi se hur den smakar. Det ska bli väldigt intressant.


Här kommer bilder på de två rätterna, kopierat från arlas hemsida.


Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards