Thorn without a rose

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av rikku - 21 januari 2010 21:30

Det blir nog en kortversion, antagligen. Men vi får se. Jag försöker skriva om i alla fall.


Äntligen är dagen över och barnen sover. Det har varit en mycket händelserik dag för båda två. Min bror, min syster och hennes dotter (ett år äldre än Vanja) har varit här på besök och grattat lilleman. De två större barnen har bråkat massvis, men även lekt fint (även om det mest inträffade strax innan det var dags för dem att åka hem). Mycket spring har det blivit också så jag skulle inte bli förvånad om våra golv har blivit polerade och hala. Men det är sånt man får räkna med.


Vi har ätit god mat här hemma (jag gjorde den klassiska sommarkycklingen, mycket uppskattat!), pratat och haft det allmänt trevligt. Lukas höll sin skjorta ren nästan hela dagen, till och med genom middagen. Men sen gav Linus honom choklad och då var det kört, förstås. Han hade choklad på skjortan, i ansiktet, i håret, på händerna... Men det är sånt som hör till när man är liten, och speciellt när man fyller år. Det går ju ändå bort med lite vatten.


(Nu sparar jag inlägget efter typ två meningar. Jag avskyr att behöva skriva om något jag redan har skrivit).


Jag hade tänkt att vi skulle öppna Lukas paket när Tommy kom hem från jobbet, men då blev det ju dags för mat, och sen blev det kaffe och så pratade vi och så helt plötsligt var det dags för dem att åka hem. Tommy passade på att åka och tanka också. Hoppsan. Nå, vi väntade tills Tommy kom hem, igen, och sen fick Lukas öppna paket. Han fick två bodys av oss och en helikopter som man drar med ett snöre. Jag tänkte att eftersom hunden blev så uppskattad (en BRIO-tax) så kunde han lika gärna få fler saker att dra omkring på. Efter paketöppningen var det sängdags för barnen. Klockan var rätt mycket.


Nu i efterhand så var det naturligtvis dumt gjort.


Paket ska öppnas tidigt, helst på morgonen, så att de hinner leka med sakerna mycket under dagen. Nu blev det mycket bråk och skrik eftersom båda ville leka med helikoptern. Nu fick båda prova den (fast det kändes lite dumt att tvinga Lukas att släppa den så att Vanja fick leka lite också, det är ju hans present) och sen fick båda låta den vara och gå och lägga sig. Mer skrik och gråt, men till slut tystnade de i alla fall.


Imorgon kommer de antagligen bråka om helikoptern hur mycket som helst. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att det ska bli bra, men nån lösning får jag hitta.

Av rikku - 21 januari 2010 21:15

Smart Linnéa. När inlägget nästan är färdigt, då är det dags att komma på att man inte har sparat det och så knasar sidan så allt är borta. Smart.


Skit också. Jag hade skrivit massvis om hur dagen har varit här hemma, Lukas födelsedag. Jag vet inte om jag orkar skriva om det. Jag får ta en funderare på det.

Av rikku - 21 januari 2010 12:45

Vanja är då för söt. Hon gillar att sjunga och sjunger väldigt mycket. Men det är inte alltid texten blir rätt när hon sjunger, men sött blir det:


"På fyja ben går den som jag gilla alla bäst

gilla, gilla, gilla alla bäst

Jag sitter på hans jygg för det e min lilla häst

EEEEE MIN LILLA HÄST

Vad du e söt, min käja lilla Tommy

för du e den jag gilla BÄST!"

Av rikku - 21 januari 2010 08:45

För idag är det Lukas födelsedag! :D


Jag vet inte hur mycket jag kommer hinna sitta här idag, så det blir ett snabbt inlägg nu i alla fall så jag inte missar det.


Grattis Lukas!

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards