Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Denna förlamande trötthet.

Av rikku - 30 januari 2010 20:30

Jag förstår mig inte på det här. Den senaste veckan, minst, har jag lidit av en minst sagt paralyserande trötthet. (Mer än vanligt, alltså). Redan vid sjutiden, när vi lägger barnen, känner jag mig så trött att jag hade kunnat gå och lägga mig. Vissa kvällar har jag gjort just det också, men har haft väldigt svårt att somna, tröttheten till trots.


Natten till idag sov Lukas bättre än han någonsin har gjort tidigare. Barnen somnade vid sjutiden som vanligt. Vid elva så gnällde han till några gånger, men vaknade aldrig ordentligt. Först klockan fem (!) så vaknade han och var hungrig. Jag var hur trött som helst eftersom jag hade vaknat klockan fyra och inte kunnat somna om, så jag orkade inte göra någon välling utan ammade honom bara. Halv sex sov han igen och vaknade inte förrens det var dags att gå upp. Däremot vaknade Vanja och ville också komma till vår säng och gosa och det fick hon naturligtvis också. Men tio i sex bar jag tillbaka henne till hennes egen säng. Jag var enormt trött och behövde få mer sömn. Tack och lov somnade jag om och fick i alla fall några fler timmars sömn.


Jag undrar om det är för att vi är så uppbokade på helgerna som gör att jag är så trött. Ingen helg blir ju någon riktig vila eftersom vi hela tiden ska iväg någonstans. I så fall kan vi ju åtminstone se ett slut på det hela. Det är "bara" två helger kvar innan vi har en "ledig" helg.


Vi har fortfarande inte frågat Tommys mamma om hon vill vara barnvakt då. Det känns lite jobbigt att fråga henne eftersom hon redan sitter barnvakt så mycket, dock inte åt våra barn. Hon måste ju tycka att det blir jobbigt att vara barnvakt så pass mycket, i och med att hon är sjuk, så då vill man inte riktigt tränga sig på och fråga om hon kan ta två barn till under en hel helg. Samtidigt har vi inte så många andra att fråga. Men ska vi fråga, då är det Tommy som ska fråga. Det känns inte riktigt rätt att jag ska ringa och fråga om det. Jag vet inte riktigt varför, jag menar, jag ringer ju till henne och frågar andra saker, men just det här känns som att det är Tommys uppgift.


Vi får hoppas att hon vill vara barnvakt. Vi behöver verkligen en "vuxenhelg", så att säga. En helg som vi kan umgås på, då vi inte är föräldrar i första hand utan ett par. Det tror jag kan vara väldigt viktigt. När jag tänker på att vi inte haft ens en dag ensamma på snart tre år så känns det lite deprimerande. Inte för att vi så gärna vill slippa barnen, utan för att vi gärna vill umgås som vuxna också. Det kan vara svårt att få till under småbarnsåren, men med lite hjälp så..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards