Thorn without a rose

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av rikku - 5 februari 2010 20:15

Jaha. Så smart var jag. När jag skulle lägga barnen att sova middag så hade Lukas bara blöja på sig. Jag funderade på om jag skulle ta på honom någon body eller åtminstone ett par kalsonger, men beslöt mig för att det gick nog bra ändå.


Jomenvisst.. Jävligt bra gick det.


När jag kom in och skulle ta upp barnen så möts jag av denna syn: Blöjan ligger på golvet. Lukas sitter helt nakenfis i sängen och ser överlycklig ut. Sängen är blöt.


Det var ju bara att riva ut allting och slänga i tvätt.


Nå, man kan ju hoppas på att jag har lärt mig en läxa i alla fall. Lukas får aldrig, aldrig, aldrig någonsin ha bara blöja på sig. Nånsin! Inte förrens han är blöjfri. :)


Nu har han förresten lärt sig att klättra upp på puffen i vardagsrummet också. Nu är det bara en tidsfråga innan han klättrar upp i soffan. (Puffen är liiiite, liiite lägre än soffan och fåtöljerna). Naturligtvis ramlade han ner från puffen också. Han slängde sig baklänges och ramlade ner. Jag trodde hjärtat skulle stanna på mig. Lille älskade pojke! Kan han aldrig vara försiktig?!


Jag svär, den pojken kommer ge mig gråa hår. Ja, fler än vad jag redan har, alltså.

Av rikku - 5 februari 2010 11:00

Nu struntade jag högaktningsfullt i vad det stod i annonsen. Om Manpower skickar ut ett mail till mig och talar om för mig att jag kan söka det jobbet, varför skulle jag då säga att "nä, men i annonsen står det att det krävs.."? Skit i vad det står i annonsen! Manpower säger "sök!", alltså söker jag! Klagar de sen på att jag söker jobb jag inte har behörighet till, då får de allt gå igenom sina rekommendationsmail.


Visst borde nån svara snart? Va? Va? Va? :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards