Thorn without a rose

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av rikku - 22 februari 2010 21:15

En tallrik glass senare är käften härligt bedövad. Smärtan är i princip borta! Varför säljs inte glass som smärtstillande?

Av rikku - 22 februari 2010 20:45

Från ingenstans fick jag helt plötsligt ont i kinden. Det känns nästan som att det är min visdomstand som bråkar. Jag har aldrig haft problem med den, eller någon av de andra visdomständerna, och helt plötsligt har jag jätteont. Vad ska det vara bra för?


Jag hade tänkt skriva en hel del här ikväll, men jag orkar inte när jag har så ont. Kanske imorgon.

Av rikku - 22 februari 2010 08:30

-20 grader ute! Jag gillar vinter, men -20 är liiiite för kallt för mig. I alla fall när nere i söder. I Umeå var det väl inga problem med -20 (herregud, jag gick ju för sjutton hem från jobbet en gång i -35! Fast det var kallt..) men här är -20 hiskeligt kallt. I vanliga fall hade jag bara konstaterat "det är kallt ute" och sen nöjt mig med det, men idag måste jag ju ut i det också! Helt ofrivilligt. Blä.


Jag har fått en kallelse från Folktandvården om att vi ska på 1-årsinformation med Lukas. Jag trodde vi skulle till Carema, som vi gjorde med Vanja, men tydligen inte. Jag måste in till stan! Suck! Först ta bussen alltså (och hoppas på att den kommer), åka in till stationen och sen gå därifrån. Jag har aldrig varit där, jag har aldrig gått dit, jag har ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta att gå.. Allt känns bara sämst. Jag skulle ha ringt till dem förra veckan och frågat om jag verkligen skulle dit, eftersom vi är skrivna på Carema, men jag glömde bort det och det är ju lite sent att ringa samma dag man ska dit, tycker jag.


Som om det inte vore nog så har de senaste två nätterna varit hemska. Natten till igår började illa med att Vanja vaknade upp och grät. Hon hade drömt mardrömmar, stackarn. Sen vaknade Lukas flera gånger och vägrade somna om innan han hade fått välling. Två flaskor välling drack han på natten! Han som har klarat sig utan att vakna på natten jättelänge nu. Nåja, förhållandevis jättelänge, alltså. Natten till idag; likadant. *suck* Så jag är trött, trött, trött och har inte alls någon lust att bege mig ut idag. Men något större val har jag ju inte..


Anledningen till att Vanja drömde mardrömmar förresten.. Det vet jag nog vad det berodde på. I lördags åkte vi nämligen iväg till ICA och handlade. Vi skulle ha gjort det på fredagen, men Tommy var så trött när han äntligen kom hem att vi beslöt oss för att handla på lördagen istället. Detta alltså trots SMHIs varningar om att stanna inne. :) TILL ICA gick ju bra. Inga problem alls, faktiskt. Det var när vi skulle hem som problemen kom... Strax innan man kommer hem till oss så måste man nämligen uppför en ganska brant backe. Bara där hör man ju att det inte är bra. Men det kommer mer.


Det var inte plogat. Alls.


Inne på vår gård var det plogat och fint, men på vägen till gården var det inte plogat. Märkligt, men sant.


Så. En oplogad, brant backe. Ni hör ju hur det låter. Men jag ska slänga in en knorr till. Precis innan backen börjar så är det en sväng. 90 graders vinkel, till och med. Härligt, inte sant? (Nu fattas det bara att jag skulle säga också att vi hade sommardäck också, men så dumma är vi ju inte. ;))


Ni har förstås redan listat ut vad som hände. Javisst, klart att vi fastnade och inte kom upp. Tommy fick backa, testa igen, backa, testa igen.. Vi kom inte upp. Men, som tur var så var det några killar ute och skottade snö i radhusen runt omkring. De kom och hjälpte oss. Jag och killarna knuffade på bilen, Tommy gasade. Då gick det mycket lättare. Sen fastnade vi en gång till och jag fick gå tillbaka till killarna och be om hjälp en gång till. Sen kom vi hem!


När vi skulle gå in så ville Vanja absolut hålla mig i handen, för hon var rädd, sa hon. Hon blev tydligen rädd när vi körde fast, trots att jag inte kan påminna mig om att jag eller Tommy signalerade att det var något farligt. Men hon kanske bara blev rädd ändå, eftersom bilen inte lät som vanligt när vi spann i snön.


Så antagligen var det den händelsen som resulterade i att hon drömde mardrömmar senare på kvällen. Stackars lill-tjejen. Som tur var så sov hon gott resten av natten efter att jag hade varit inne och tröstat henne.


Det är inte lätt att vara liten, minsann.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards