Thorn without a rose

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av rikku - 28 februari 2010 19:45

Barnen är hemma och sover nu. Vanja var ledsen när farmor och farfar åkte, för hon fick inte följa med. (Tack för den. ;))


Men många kramar fick vi när de kom hem i alla fall. :) Det är skönt att det har gått så bra och att de inte saknar sönder sig av hemlängtan. Då kanske vi kan göra om det här många fler gånger. :D

Av rikku - 28 februari 2010 14:30

Nu är det snart slut på helgen. Om ett litet tag kommer svärföräldrarna hit med barnen och då är ledigheten slut. Som vi har njutit! Idag gick upp efter tio! Jag kan inte ens minnas senast jag fick ligga kvar i sängen så länge. Helt underbart har det varit. Enligt de rapporter vi har fått så har det gått bra med barnen. Lukas ville väl inte riktigt sova första natten, utan skrek rätt mycket, men det är inget ovanligt första natten han sover någon annanstans. Vanja har inte ens frågat efter oss någon gång (hmpf! Ska man bli stött, eller? ) och hon har bara sagt en gång att hon ville åka hem. Tydligen hade hon råkat välta ut en kopp kaffe och blivit jätteskärrad, så som hon brukar bli när något händer, och då sagt att hon ville hem. Annars har det gått jättebra, precis som vi trodde. Lukas har väl slagit sig en hel del, men det hade vi räknat med.


Även om vi inte har hunnit sakna dem särskilt mycket så ska det bli skönt att få hem dem och krama om dem. :)


Vi gick aldrig på någon restaurang igår. Efter bion (Avatar var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Bra när man inte har några förväntningar på filmer, då blir man i alla fall inte besviken. ;)) så var varken jag eller Tommy särskilt sugna på att gå på restaurang. Hela vägen till Alingsås (vi hade valt en restaurang i Alingsås till slut, nämligen) så satt vi och velade fram och tillbaka om vi skulle eller inte skulle och till slut struntade vi i det. Vi köpte lite ostbågar och chips istället och satte oss i soffan och slötittade på TV. Funkade det också, även om man känner att vi BORDE ha passat på att gå på restaurang när vi nu hade barnvakt, men det kommer väl fler tillfällen.


Imorgon fyller Tommy år. Jag har fortfarande inte köpt något och har ingen aning om vad jag ska hitta på heller. *suck!* Jag måste ta mig iväg imorgon och leta på stan efter nåt som passar. Hade ju varit lättare om han hade önskat sig något, kan ju tyckas.. Nåväl, nåt blir det och han blir säkert glad för vad jag än köper.

Nu ska jag kolla att allt är i ordning inför att folk kommer. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards