Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Helgen snart slut.

Av rikku - 28 februari 2010 14:30

Nu är det snart slut på helgen. Om ett litet tag kommer svärföräldrarna hit med barnen och då är ledigheten slut. Som vi har njutit! Idag gick upp efter tio! Jag kan inte ens minnas senast jag fick ligga kvar i sängen så länge. Helt underbart har det varit. Enligt de rapporter vi har fått så har det gått bra med barnen. Lukas ville väl inte riktigt sova första natten, utan skrek rätt mycket, men det är inget ovanligt första natten han sover någon annanstans. Vanja har inte ens frågat efter oss någon gång (hmpf! Ska man bli stött, eller? ) och hon har bara sagt en gång att hon ville åka hem. Tydligen hade hon råkat välta ut en kopp kaffe och blivit jätteskärrad, så som hon brukar bli när något händer, och då sagt att hon ville hem. Annars har det gått jättebra, precis som vi trodde. Lukas har väl slagit sig en hel del, men det hade vi räknat med.


Även om vi inte har hunnit sakna dem särskilt mycket så ska det bli skönt att få hem dem och krama om dem. :)


Vi gick aldrig på någon restaurang igår. Efter bion (Avatar var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Bra när man inte har några förväntningar på filmer, då blir man i alla fall inte besviken. ;)) så var varken jag eller Tommy särskilt sugna på att gå på restaurang. Hela vägen till Alingsås (vi hade valt en restaurang i Alingsås till slut, nämligen) så satt vi och velade fram och tillbaka om vi skulle eller inte skulle och till slut struntade vi i det. Vi köpte lite ostbågar och chips istället och satte oss i soffan och slötittade på TV. Funkade det också, även om man känner att vi BORDE ha passat på att gå på restaurang när vi nu hade barnvakt, men det kommer väl fler tillfällen.


Imorgon fyller Tommy år. Jag har fortfarande inte köpt något och har ingen aning om vad jag ska hitta på heller. *suck!* Jag måste ta mig iväg imorgon och leta på stan efter nåt som passar. Hade ju varit lättare om han hade önskat sig något, kan ju tyckas.. Nåväl, nåt blir det och han blir säkert glad för vad jag än köper.

Nu ska jag kolla att allt är i ordning inför att folk kommer. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards