Thorn without a rose

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av rikku - 7 mars 2010 21:45

Snodde den här av Sandra.


Vilken svordom använder du mest? Oj, "skit", "fan", "helvete" eller "djävlar". Nån av dem.

Äger du en iPod? Nej, och vill det inte heller.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Mobilen: 04,57, väckarklockan 05,00. Dock inte den här veckan. Hoppas jag.
Hur många resväskor äger du? Snart ingen, för den börjar gå sönder.
Använder du flip-flops? Nej.
Var köper du dina matvaror ifrån? ICA mest, Willys ibland.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag tar alla bilder, men skulle gärna få vara med lite också.
Vilken var den senaste filmen du såg? Avatar. På bio. :)
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Hm. Är jag helt ledig? Inga barn, ingen karl, inget? I så fall; en vän.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Köpa? Inget. Jag skulle betala av lånen, lägga undan till buffert och SEN kanske köpa en ny bil. Kanske. 
Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, jag.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nä, sånt funkar inte ändå.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? En MP3-skiva med blandad metal-musik. 
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Freddy Mercury, för alltid.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej, men om nån hade gjort det så hade jag ju inte kunnat berätta det i alla fall.

När var senast någon stötte på dig? Räknas Tommy? Annars.. Tommy. :)

Vad åt du till middag senast? Va, middag? Det har vi inte ätit på flera dagar nu. Men risgryta var senast. Tror jag.
Använder du huvtröjor? Ja.
Kan du vissla? Ja, fast inte bra.
Vem var den senaste som ringde dig? Som ville prata med mig? Tja, det finns bara en som ringer till mig och det är Tommy. (Börjar bli lite tråkiga svar, känner jag). :P
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Jag älskar Jukebox på Liseberg! Annars är ju berg-och-dal-bana alltid populärt.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0322

Tittade du på tecknat när du var liten? Ja.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? "Hur långt bort", hade ju varit mer relevant, kan jag tycka. Fast Storken kanske räknas.. Öh, ja, då blir det väl.. halvstort?
Hur många syskon har du? Tre.
Är du blyg inför det motsatta könet? Nej, oftast inte. Blyg kan jag bli, men det beror mer på situation än kön. Fast det var längesen senast, i och för sig.
Vilken film kan du alla replikerna till? Jag kan inte ALLA.. men "Jagad".
Äger du några band t-shirts? Första tanken var "vad är det", men sen kom jag på vad frågan var. Men nej, det gör jag inte.
När flög du senast? 2003 eller 2004, tror jag. KANSKE 2005, men det känns inte rätt.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 5 vanliga och en barnstol.

Läser du för skojs skull? Öh.. ja, vad annars?
Pratar du några andra språk? Vardagligt? Nej. Men jag kan engelska och en del tyska. Franskan och spanskan är nog hopplöst förlorade.

Diskar du din egen disk? Jag har diskmaskin, men ja. Vem skulle annars göra det? 
Har du gråtit offentligt? Hrm.. ja, det tror jag. 
Har du en stationär dator eller en laptop? Vi har båda två.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Nej.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Jag har funderat på det, men jag tror inte det kommer bli av.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? I Sverige "dejtar" vi inte. Men nej.
Kan du kasta macka? Nja.. var längesen jag provade, men visst kan man få några studsar.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
Vad har du med dig in på bion? En dricka och en godispåse. Sambon känns självskriven.
Vem var din favoritlärare och varför? Bengt Nyström. Han var otroligt smart och kunnig och kunde verkligen lära ut.
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej.
Vad har du för väder? Kallt och klart.
Har du en blogg? Dum fråga? 
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Latin.
Gillar du att flyga? Ja

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Det finns inga måsten. Kemin avgör.
När sov du senast på golvet? Fem-sex år sen.
Vilken är din favoritdrink? Jag dricker inte alkohol.
Gillar du din boende-situation? Ja, fast jag vill ändå ha det bättre.
Vilken är din mammas hemstad? Töreboda.
Din pappas hemstad? Töreboda.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? För att funka? Alls? Två, kanske mindre. Men jag funkar inte bra då. Optimalt är väl 8-10.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej, men ibland jobbiga.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej.
Vilken är din favoritfrukt? Jag äter sällan frukt. Men.. äpple?
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 29.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, jag är språkpolis.
Tror du på liv på andra planeter? Ja, varför inte? Om jag tror att utomjordingar har besökt oss däremot; nej. 
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Vanja. (Trotsålder).
Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag tror inte Gud finns, så då är ju könet oväsentligt. 
Vad var det senaste du åt? Choklad.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Ingen aning. Båda?

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Vet ej.
Gillar du senap? Nej, men jag gjorde det när jag var liten.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Till mig själv? Öh, inget speciellt. Jag grubblar på problemen, däremot. Mycket.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? För skojs skull, antagligen inte. Fast det ser förstås lite fräckt ut. Men jag har ingen lust att kasta mig mot marken. :P
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Jag har aldrig sett någon film där en karaktär har påmint om mig. Alls.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Tradera är eBay, va? Då var det nog barnkläder jag köpte där senast.
Tycker du om att krama folk? Ja, fast inte så där i allmänhet. 
Skulle du säga att du är trendig? Nej, och ingen annan skulle säga det heller.
Äger du en digitalkamera? Ja, tack och lov.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Har aldrig hänt mig.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Beror på vem som säger det. En del förstår jag varför de glömmer bort, andra kan jag bli irriterad på.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Många. "Sierskan från Kell", för att nämna en.
Tycker du att du är attraktiv? Ja, ibland. Tommy tycker det alltid. :)
Vad är du allergisk mot? Hastiga temperaturförändringar. Faktiskt.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Öh, nej? Varför skulle jag?
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Det mina föräldrar hade valt att jag skulle hetat, antar jag. Men om frågan är vad jag hade velat heta.. då blir väl svaret.. *tänker lite* David.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Susanne, Anna, Marita och Syster-Yster. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards