Thorn without a rose

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av rikku - 15 mars 2010 14:30

Okej, det här var visserligen ingen riktig intervju. Den var inte om ett jobb jag har sökt på en plats som finns ledig. MEN! Om man bortser från det så..


Det kändes så jäkla bra! Det kändes som att hade det varit en plats ledig så hade han velat ha mig på den! Så bra kändes det! Han sa flera gånger att jag hade en väldigt intressant profil, intressanta kunskaper och han tyckte att jag verkade vara en driven kvinna och det gillade han.


Han frågade lite vad jag hade jobbat med på Camfil och vad jag hade svetsat och jag försökte svara så gott jag kunde, men hjärnan kändes helt blank. Camboxar och sandtrap kom jag på, men vad camdistri hette kom jag inte på förrens flera timmar efter intervjun (och det är ju så dags ).


Jag å min sida frågade lite om vad det var de tillverkade där i Borås och eftersom jag ändå är anställd på Camfil (vilket var ett plus, som jag förstod det) så fick jag en rundtur.


Oh.. my.. God...


Jag, som gillade att svetsa sandtraps för att de var lite större än vanliga camboxar och camdistri, höll på att tappa hakan när jag såg vad de tillverkade. Det var.. enorma grejer. Vissa saker var så stora att två man hade kunnat stå på varandras axlar inne i dem och ändå fått plats. Geezez!


Jag blev smått imponerad, får jag lov att säga. Jag tror att jag skulle trivas jättebra där.


När det gällde svetslicenserna så sa han att det inte var några större problem att jag inte har några. De betalar för att man ska lägga svetsprov och det är en utgift de mer än gärna lägger ut. De ser det som en investering, och en belöning, att utrusta sina medarbetare med svetslicenser. Jag blev överlycklig när jag hörde det. Det betyder att jag har chans att få jobb där ändå!


Jag vågade mig på att fråga vad ingångslönen låg på också. Han sa att det var lite svårt att säga eftersom det var så individuellt, men han tog ett exempel i alla fall. Någon som kom direkt från skolan och inte hade någon arbetslivserfarenhet (vilket jag har) skulle antagligen hamna på en lön på 20-22000 kronor. Någon med erfarenhet hamnar lite högre. De svetsare som hade licenser hamnade ännu högre och ju fler licenser, desto högre lön. Helt i sin ordning, alltså.


Tur att jag behöll fattningen när han sa detta alltså. Annars hade han väl trott att jag kom direkt ifrån skolan, jag också. 20-22000 kronor! Fatta hur mycket pengar det är! Om jag fick en så hög lön så skulle jag bli överlycklig och ekonomin hade ju aldrig mer varit ett bekymmer. ALDRIG!


Åh, jag önskar så att jag fick jobb där. Jag skulle trivas så bra och vara så lycklig!


På frågan om var jag såg mig om fem år så svarade jag så här: Jag hoppas att jag har fast anställning (var då, frågade han) inom industrin, för det är där jag trivs bäst. Jag hoppas att vi ska ha köpt hus och att jag ska ha tagit körkort. Det är mina mål för närvarande och han verkade nöjd med det svaret.


Här skulle jag egentligen vara nöjd med mitt inlägg, men det finns lite till att skriva om. Tommy körde mig till Borås imorses och på väg dit så kräktes Lukas i bilen (mm, vad skrev jag igår, ja?). Vi bestämde att han skulle åka hem igen och jag skulle ta bussen. På väg hem så kräktes Lukas två gånger till, stackarn. Efter intervjun så gick jag ut till busshållsplatsen. Klockan var då strax innan tio. Tror ni det gick någon buss? Nä, först 12.21 gick nästa buss! Men gud! Jag ringde Tommy, Tommy ringde mig, vi diskuterade och sökte lösningar. Jag ringde brorsan och tänkte att han kanske var ledig och kunde köra mig in till stan, men han var hemma hos pappa (så ledig var han ju i alla fall..) Det hela slutade med att jag fick promenera in till centrum. En nätt promenad på 1.5 timmar. Gissningsvis gick jag 7-8 kilometer. 6.5 km var det bilvägen enligt Eniro, men jag gick ju inte direkt på motorvägen. Det var.. jobbigt, men ändå skönt att promenera. Jag hade tur också. Jag hann med bussen som gick 12.00, det trodde jag inte att jag skulle hinna faktiskt. Men det gick bra.


Men nu är jag dödens trött och har jätteont i fötterna. Jag var knappast klädd för att fotvandra, om jag säger så. Men hem kom jag i alla fall. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards