Thorn without a rose

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Helt slut.

Av rikku - 25 mars 2010 14:15

Jag samlade lite mod till mig idag igen och ringde runt till företag här i Alingsås (och även ett i Vårgårda efter tips från ett av företagen jag ringde till). Helt sjukt vad psykiskt påfrestande det är att ta upp telefonen och ringa ett okänt företag för att fråga 1) vad de sysslar med och 2) om det finns jobb där till mig. Jag känner mig helt darrig och hjärtat slår som en galning.


Hittills har mitt ringande inte gett särskilt mycket. Ingen behöver anställa just nu, men tre av dem tyckte i alla fall att jag kunde skicka in en liten presentation så ska de ha mig i åtanke när de väl behöver anställa. Säger de, i alla fall.


Men det är i alla fall nånting! Ju fler jag kan skicka ansökningar till, desto större chans har jag ju att få ett jobb. Jag söker ju även andra jobb som jag kanske egentligen inte vill ha, men som kunde vara kul att prova och som jag tror mig klara av. Men helst vill jag ju jobba inom industrin.. Allra helst vill jag jobba på företaget i Borås, men man vet ju aldrig om man kan få jobb där eller ej. Sålänge de inte behöver anställa så behövs ju inte jag och vem vet när de behöver anställa, egentligen? Men det som kändes bra med intervjun där var att han sa att om jag fick erbjudande någon annanstans ifrån så skulle jag höra av mig så kanske de ville sno mig i alla fall. Skulle inte skada, anser jag.


Men jag tycker mycket, jag. Jag tycker alla företag borde slåss om att få anställa mig, men det gör de ju inte. Märkligt. Allvarligt talat, en bättre medarbetare än mig är svår att hitta. Men det verkar jag inte kunna förmedla i mina ansökningar. Dumt.


Nåväl. Jag har gjort vad jag har kunnat idag. Imorgon kanske jag klarar av att ringa några till. Synd att det ska kännas så hemskt att ringa, bara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rikku - 15 november 2017 22:29

Den här podden jag lyssnar på är helt fantastisk. Det finns så mycket som jag skulle vilja diskutera och resonera kring bland alla ämnen som jag har fått höra om. Men jag lyssnar ju på fler avsnitt än jag hinner blogga om, så man får sålla lite. ...

Av rikku - 15 november 2017 07:07

Igår fyllde Lily fem år. Det är inte klokt vad fort tiden går! Gammal klyscha, men så är det verkligen. Min yngsta är fem år. Min yngsta! Äldsta dottern har passerat tio och är snart lika lång som jag. Skor kan vi nästan dela på redan. Själv är jag n...

Av rikku - 10 november 2017 02:15

Jag nämnde väl häromdagen att jag har börjat lyssna på podcast? The Psych files är den jag lyssnar på för närvarande och lär lyssna på ett bra tag framöver. Han som håller i den, Michael Britt, startade podden för tio år sedan, så jag har lite att ta...

Av rikku - 9 november 2017 23:36

Det här har varit en väldigt påfrestande dag, både fysiskt och psykiskt. Vi hade minnesstund för Lasse idag. Lasse var en truckförare som jag jobbat med i 4-5 år. Han dog plötsligt och oväntat förra veckan, endast 47 år gammal. Minnesstunden var väld...

Av rikku - 9 november 2017 02:38

Som ungefär fyra personer har märkt (fler är det inte som läser min blogg, typ) så har det varit ganska, eller ja, totalt tyst på bloggen ganska länge nu. Det var flera år sedan jag bloggade aktivt och frekvent. Jag vet inte, det är väl att jag är på...

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards