Thorn without a rose

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av rikku - 27 mars 2010 22:00

Jag har vunnit tre Tradera-auktioner hittills. Barnen kommer få massa fina kläder när paketen väl dyker upp. Hoppas bara att de viktigaste auktionerna blir vunna också. Jag har köpt en vårjacka till Vanja och lite kläder till Lukas, men han måste ha regnkläder också. Men de auktionerna får jag vänta lite på.


Jag fattar inte riktigt hur folk resonerar med auktionerna. Alltså, de lägger ett bud på något, låååångt innan auktionen är slut. De sätter sitt maxbud riktigt lågt och blir överbjudna ett par gånger om. De ökar på sitt maxbud några gånger om, men sätter det fortfarande långt under det de, uppenbarligen, är beredda att lägga på objektet.


Sen kommer jag. Jag ser något jag vill ha. Jag väntar tills det är några minuter kvar på auktionen och sen lägger jag mitt bud. Jag lägger det varken på mer eller mindre än vad jag är beredd att betala och sen väntar jag, nervöst, de sista minuterna. Oftast får jag objektet jag har bjudit på.


Varför gör inte andra så? Alltså, jag har ju inget emot att de INTE gör det, för det är ju bättre för mig, men jag förstår bara inte. Nu senast när jag vann en auktion så låg budet på 26 kr. Jag lade mitt maxbud på 80 kr. Direkt när jag lade budet hamnade jag på 78 kr (alltså hade förre budgivaren maxgräns på 77 kr). Jag lade budet tre minuter innan slutet. När det var 10-15 sekunder kvar lade någon annan ett bud på.. 80! kr. Vilket alltså var min gräns. Eftersom det var min gräns, så behöll jag budet. Sen hann vederbörande inte lägga något nytt bud. Men allvarligt! Varför öka med TVÅ KRONOR? Om man nu vill ha objektet, då får man väl dra till med i alla fall LITE mer än så?


Nå, för min del så var det ju bra att han/hon inte gjorde det, för då vann ju jag, men jag bara undrar över logiken?


Jaja. Jag har några auktioner kvar att bjuda på. Jag har sparat rätt många regnkläders-auktioner, för säkerhets skull. NÅN av dem ska jag väl få. Har jag tur, riktig tur, så kanske jag kan få ett set för bara 1 krona. Men det ska man inte förvänta sig. Vi får väl se, helt enkelt. :)


Hur som helst så älskar jag Tradera. :)

Av rikku - 27 mars 2010 18:00

Sitter på Tradera och bevakar en massa auktioner. Det var längesen jag köpte något på Tradera nu, men nu är det dags igen. Barnen behöver kläder och vi kom fram till att det är alldeles för dyrt att köpa dem i butik, så jag ska försöka få tag på det vi behöver (och antagligen lite till) på Tradera. Det mesta finns ju där, frågan är bara vad man är villig att betala för kläder som oftast är begagnade. På Tradera blir man lätt snål också. "Nja, det här är ju faktiskt bara FEM plagg för 37 kronor, det är lite för lite". :)


Men det är bra. Ju mer pengar man sparar, desto bättre. Första auktionen går ut om en kvart, får se om jag vinner den.

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards