Thorn without a rose

Alla inlägg den 1 april 2010

Av rikku - 1 april 2010 19:30

...är i full gång idag igen. Får se om det tar en timme idag igen, eller om det till och med tar längre tid. Hoppas inte.


Bra lungor verkar han ha i alla fall.

Av rikku - 1 april 2010 18:15

Jag som skulle vara så glad. Jag som skulle hämta upp två av tradera-paketen med kläder till Lukas och köpa godis och sen komma hem och mysa och titta på de nya kläderna.


Jag som skulle vara så glad.


Men det är jag inte. Istället är jag tokledsen. Jag är så ledsen att jag vill gråta. Jag har visserligen hämtat upp paketen och jag har visserligen köpt godis, men inget av det spelar någon roll just nu.


Jag promenerade med barnen i syskonvagnen för att hämta paketen och handla. Precis som jag brukar. Lukas hade sin våriga jeansjacka och Vanja hade sin nya vårkappa. Båda barnen hade sina nya, fina stövlar på sig.


Allt gick bra till en början med. Jag hämtade upp paketen och var glad. Jag gick in på Willys, handlade lite, var glad. Vi traskade till ICA och köpte lite kompletterande godis (utbudet på Willys är ganska dåligt). Jag var fortfarande glad. Vi började gå hemåt. Halvvägs hemma upptäcker jag det.


Lukas har tappat sin ena stövel.


Med en suck så vände jag vagnen och började gå tillbaka. Jag tänkte att den hade antagligen ramlat av nyligen. Men jag gick och jag gick och hittade inte stöveln. Jag gick hela vägen tillbaka till ICA. Ingen stövel. Jag letade inne på ICA, frågade personalen. Ingen stövel. Jag gick hela vägen tillbaka till Willys och in på Willys och letade, frågade personalen. Ingen stövel. Jag återvände till ICA igen där jag mötte upp Tommy som var på väg hem från jobbet. Han fick ta med sig barnen och matvarorna i bilen och jag fortsatte leta. Jag gick samma sträcka flera gånger om. Jag letade i buskarna, längs med vägen, överallt.


Jag hittade inte stöveln.


Lukas nya stövel är borta och vi lär antagligen aldrig få se den igen. Jag är så förtvivlad och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hur kan den bara vara borta? Har någon plockat upp den ensamma stöveln och tagit med sig den? Eller har någon tyckt att det var hysteriskt kul att hitta en ensam stövel och bestämt sig för att se hur långt man kan kasta den? Eftersom jag inte hittar den så kan den ju omöjligt ligga kvar där Lukas tappade den.


Hur kunde jag missa att han tappade sin stövel?! Hur kunde detta hända?


Jag vill bara kasta mig på sängen och gråta och aldrig mer stiga upp. Det är mitt fel att stöveln är borta Lukas har inte ens haft stövlarna i en vecka.


Vad mer kan gå fel nu, liksom?

Av rikku - 1 april 2010 10:15

Tack för din ansökan.
Vi kommer att kalla några av dem som verkar mest lämpade för intervju efter ansökningstidens slut.
Mvh

XXX

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards