Thorn without a rose

Alla inlägg den 3 april 2010

Av rikku - 3 april 2010 22:45

Den här dagen har varit helt underbar. Solen har lyst, himlen har varit blå och temperaturen har varit uppe i 26 grader i solen! Vi gick ut med barnen på förmiddagen för att leka och det var jättekul. Roligast var ett en tjej var på besök här hos sina föräldrar och hon hade två barn i ungefär samma ålder som mina. De var 2.5 och 4.5 år gamla. Selma och Alice hette barnen. Känns som att mycket av de här gamla namnen är på väg tillbaka. Många döper sina barn till namn som finns i mina mor- och farföräldrars generation. Men det är väl så det går. När ett namn har varit impopulärt länge så blir det helt plötsligt väldigt populärt just för att kanske farmor eller morfar hette så.


Hur som helst. Det var en parantes. De här barnen lekte med våra barn och de hade jättekul ihop. Synd att de bara var på besök och inte nyinflyttade. Jag och mamman, som hette Anna, pratade jättemycket. (Hm, väldigt vad jag överanvänder ordet "jätte-"). Det var riktigt trevligt. Jag saknar faktiskt att ha andra vuxna att prata med. Jag pratar nästan bara med Tommy och mamma. Jag vill ha någon jämngammal att prata med om allt och inget.


Nåväl. Det blir väl bättre när jag börjar jobba, antar jag.


Nå, på tal om nyinflyttade så flyttade det in ett par igår. Det är rätt stor ruljans på lägenheterna här, det kanske jag har sagt förut. Folk flyttar stup i kvarten här så man hinner aldrig lära känna någon. Men de som flyttade in igår ringde på dörren för de visste inte var förrådet låg, så jag visade dem det.


Idag fick vi se dem igen. En av deras hundar (en dvärgpincher, tydligen) sprang ut genom dörren utan koppel. Mannen sprang efter och försökte fånga den, men det gick ju så där. Jag har lite dålig erfarenhet av okopplade hundar, så jag ställde mig mellan hunden och barnen. Det kan ju vara världens snällaste hund (vilket ägarinnan senare försäkrade mig då hon kom ut för att be om ursäkt för att hunden hade sluppit lös), men det kan man inte lita på och än mindre förutsätta. Nu hände det inte så mycket mer än att hunden sprang runt och skällde och tyckte att han var så stor och stark, men som sagt. Man vet aldrig. Jag har blivit biten av en lös hund en gång och vet att lösa hundar är opålitliga hundar, så länge som man inte känner hunden ifråga.


Tydligen har det här paret tre såna hundar och den här var väl rätt mycket valp fortfarande. Åtta månader tror jag hon sa att den var. Jag tycker lite synd om dem som ska bo två vuxna människor och tre hundar i en liten tvåa. Visserligen har de trädgård och med ett staket (som de planerar att sätta upp) så kan de ju släppa ut hundarna på sommaren, men ändå. Jag tycker att det skulle kännas trångt.


Men för att återgå till barnen så hade de som sagt otroligt kul ihop. Det var roligt att se Vanja leka med andra barn igen. Det är inte så ofta hon träffar andra barn utöver Lukas och han är ju inte riktigt på hennes nivå. Men med de här två barnen så lekte Vanja i sandlådan, åkte rutchkana och gungade tillsammans med den stora tjejen.


Tommy fick gå in med Lukas efter en stund för att byta blöja och det var dessutom läggdags för honom, men jag stannade ute med Vanja och pratade med mamman Anna ända till klockan ett. Vanja missade på så sätt sin middagslur, men jag undrar rätt ofta nu om hon verkligen behöver den. Ibland blir hon jättegrinig om hon inte har sovit men ibland går det jättebra. Idag gick det rätt bra utan tupplur. Det var liiite grinigt på kvällen, men inte anmärkningsvärt mycket.


Imorgon kanske vi får besök av Tommys bror med son och i så fall får Vanja en lekkamrat till imorgon också. Det ska bli kul. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards