Thorn without a rose

Alla inlägg den 6 april 2010

Av rikku - 6 april 2010 15:00

Igår hade grannen fest. Det är inte ofta folk har fester här, i alla fall inte som vi märker av. Jag tror vi har märkt av kanske 3-4 tillfällen då folk har fest här sen vi flyttade hit för två år sen. Det är väldigt sporadiskt, alltså.


Förra gången den här grannen hade fest så var det tjo och hej och musik som spelades jättehögt. När klockan slog över till tio så blev det knäpptyst. Nästan som om någon hade stängt av ljudet. Det kändes riktigt sjukt, faktiskt. Från 100-0 på två sekunder.


Igår var det inte riktigt så. Det var tjo och hejsan och hög musik. Det var körsång (mer skrik än sång, kanske) och stamp i golvet och de hade riktigt kul där ett tag kändes det som. Strax efter tio så stängdes musiken av, men det var fortfarande väldigt högljutt där inne. Halv elva satte någon på musiken igen. Sen stängdes den av. Och sattes på. Och stängdes av. Jag vet inte hur många gånger de gjorde det, men det var många. Det bråkades också på festen. Någon skrek och var asförbannad och någon annan gapflabbade. Vid ett par tillfällen funderade jag på om vi skulle gå över och fråga vad som stod på, men vi gjorde aldrig det.


Festen höll på länge. Tommy somnade innan de tystnade (bra för honom att han kan somna även om det är högljutt) men jag kunde inte somna. Först vid ett-halv två så blev det tyst ifrån lägenheten och jag somnade någon gång efter det. Sen ringde väckarklockan vid fem..


Så det blev inte så mycket sömn i natt. Man kan tycka att de borde ha lagt festen på en lämpligare dag, typ vilken dag som helst i helgen, men äsch. Det är så sällan folk har fest här så man ska inte klaga även om de hade festen innan en vardag då folk ska upp.


I övrigt då.


Dagbarnmamman ringde mig på morgonen idag. Imorgon, halv tio, ska vi komma hem till henne och titta och hälsa på. Jag vet fortfarande inte riktigt vad det är tänkt att vi ska göra, men sak samma. Det löser sig väl när man väl är där. Inskolningen närmar sig med stormsteg. Usch. Men samtidigt ska det bli skönt att ha inskolningen avklarad så behöver jag inte fundera på det när jag får ett jobb.


Idag kommer Tommy inte hem förrens sent. Han ska på fotboll idag och åker hem till sina föräldrar för att äta mat istället för att åka hela vägen till Alingsås och sen mer eller mindre kasta sig tillbaka till Göteborg. Det innebär att jag och barnen får vara ensamma hela eftermiddagen, men det går bra det också. Idag har faktiskt varit en väldigt bra dag för barnen. Inget bråk eller gnäll att tala om. Just nu sitter de stilla och tittar på TV och jag ska börja med maten. Hade vädret bara varit lite finare idag så hade vi nog varit ute mer efter maten. Men det kommer väl såna dagar också. :)

Presentation

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards